****နေမာ တႆဘဂဝေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ****

Friday, April 29, 2011

ျဂိဳဟ္ဆုိးတဲ႔လား

  



     

         ရခုိင္ျပည္နယ္ေျမာက္ပုိင္း၊ ဘူးသီးေတာင္ၿမိဳ႕မွ အေရွ႕ေျမာက္ဘက္သုိ႔ၾကည့္လုိက္လွ်င္ မႈိင္းပ်ပ်ျမင္ရေသာၾသရမ
ေတာင္တန္းၾကီး။
         ထုိေတာင္တန္းၾကီးေပၚတြင္ မင္းကုိင္းေထရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာ ျပဳဌာနရွိသည္။
             ဤေတာင္တန္းၾကီးႏွင့္ ဤဌာနသုိ႔ စာေရးသူ ၂-ႏွစ္ သာသနာျပဳတာဝန္ျဖင့္ (၂၆.၁၂.၂ဝဝ၇) ရက္ေန႔တြင္ ေရာက္ရွိခဲ့သည္။
စာေရးသူသည္ ရြာေက်ာင္း စာသင္တုိက္ႏွင့္ နိဳင္ငံေတာ္ပရိယတၲိသာသနာ့တကၠသုိလ္(ရန္ကုန္)တုိ႔တြင္ ဝါဆုိခဲ့ရဖူးပါသည္။ 
ယခု ၁၃၇ဝ-ခု ႏွစ္မွာေတာ့ ၿမိဳ႕၊ခမီးတုိင္းရင္းသားတုိ႔ ေနထုိင္ရာ ၾသရမေတာင္တန္းၾကီး၏ တစ္ေနရာ “မင္းကုိင္း သာသနာျပဳ ဌာန''တြင္ ဝါဆုိရေပေတာ့မည္။
            ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ ပညာေရးေက်ာင္းကလည္း ယခုႏွစ္မွ ဖြင့္လွစ္လုိက္ပါသည္။ ေက်ာင္းအတြက္လုိအပ္ သည္မ်ားကုိ ၿမိဳ႕နယ္သာသနာေရးဦးစီး(ၿငိမ္း) ဦးေအာင္ကုိကုိက လွဴဒါန္းမည္ဟု ေလွ်ာက္ထားခဲ့ပါသည္။ 
ထုိ႔ေၾကာင့္ စာေရးသူသည္ 
ဦးေအာင္ကုိကိုတုိ႔ ေနထုိင္ရာ ဘူးသီးေတာင္ၿမိဳ႕သို႔ သြားခဲ့ပါသည္။   ဦးေအာင္ကုိကုိတုိ႔အိမ္ ေရာက္ေတာ့ မိသားစု ဗီြဒီယိုၾကည့္ေနသည္ႏွင့္ ဆုံပါသည္။
အာဖရိကယဥ္ေက်းမႈကုိ ေနာက္ခံထား၍ ႐ုိက္ကူးထားေသာ ဇာတ္ကားျဖစ္သည္။ သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ား၏ ဟာသေျမာက္ေသာ အျပဳအမူမ်ားေၾကာင့္ ရယ္ေနၾက သည္။ 
စာေရးသူကမူ ရယ္စရာအျဖစ္ မျမင္မိ၊ ယုံၾကည္ကုိးကြယ္ စြဲလမ္းမႈကုိ သ႐ုပ္ေဖာ္ျပေနေသာ ျပကြက္မ်ား
အျဖစ္ ျမင္မိသည္။
                                                                       xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
                ဇာတ္ကားအမည္မွာ The God  Must  be Crazy ျဖစ္သည္။
              ႏွစ္ေယာက္စီး ေလယာဥ္ငယ္ေပၚမွ ပစ္ခ်လုိက္ေသာ ဖန္အၾကည္ပုလင္းတစ္လုံး အာဖရိကလူမ်ိဳးစ
ုေနထုိင္ရာ ရြာနီးစပ္သုိ႔ က်ေရာက္ခဲ့သည္။ ထုိပုလင္းကုိ ရြာထဲမွ လူတစ္ေယာက္ ေတြ႕သြားသည္။ ထုိသူမွာ
ပုလင္းကုိ မျမင္ဘူးေသာေၾကာင့္ ထူးဆန္းေသာ အရာဝတၴဳအျဖစ္ ထင္မွတ္ေနသည္။ တုတ္ကေလးတစ္
ေခ်ာင္း ေကာက္ၿပီး ပုလင္းကုိ တုတ္ျဖင့္မဝံ့မရဲ႕ ေခါက္ၾကည့္သည္။ ၿပီးမွ လက္ျဖင့္္ ကိုင္သည္။
           ပုလင္းကုိ အျပန္ျပန္ အလွန္လွန္ၾကည့္သည္။ ပုလင္းထိပ္ဝကုိ မႈတ္ၾကည့္သည္။ထြက္ေပၚလာေသာ
အသံကုိ သေဘာက်သည္။ 
ရြာထဲေရာက္ေတာ့လည္း ရြာသူရြာသားမ်ားက ပုလင္းကုိ အထူး အဆန္းသဖြယ္ ဝုိင္းၾကည့္ၾကသည္။
ပုလင္းထိပ္ဝကုိ ေဆးသုတ္၍ ေႁမြေရခြံ၏ ျဖဴေဖြးေနေသာ အတြင္းသား၌ တံဆိပ္႐ုိက္သည္။ လွပေသာ အဝုိင္းကေလးမ်ားျဖစ္သြား၍ သေဘာက်သည္။ အလွကုိ အျပင္ဘက္ထား၍ ေႁမြေရခြံကုိ နဖူးစီးလုပ္သည္။ 
ပုလင္း၏ အသုံးဝင္ပုံကုိ သိလာသည္။  
           ေနာက္...လူတုိ႔စားသည့္ ႏူးညံ့ေသာ သစ္ဥ သစ္ဖုမ်ားကုိ ပုလင္းျဖင့္ ထုေထာင္းၿပီး အရည္ညွစ္သည္။ ပုလင္း၏ 
အသုံးဝင္ပုံကုိ လူတုိင္း သိရွိၾကၿပီ။ သစ္ဥသစ္ဖုထုရန္အတြက္ ပုလင္းကုိ လက္မလည္ေအာင္ ငွားေနရသည္။
             တစ္ေန႔ ... တစ္ေယာက္ေသာ အမ်ိဳးသမီးက သစ္ဥကုိ ပုလင္းျဖင့္ေထာင္းၿပီး ပုလင္းကုိ ေဘးတြင္ခ်
ထားသည္။ အျခားအမိ်ဳးသမီးတစ္ေယာက္က ခြင့္မေတာင္းဘဲ ပုလင္းကုိ ယူသြားသည္။ 
ဤသုိ႔ျဖင့္ ပုလင္းကုိ အေၾကာင္းျပဳ လုယူၾကရင္း စကားမ်ားၾကသည္။ပုလင္းျဖင့္ ဦးေခါင္းကုိ ႐ုိက္လုိက္ေသာ
ေၾကာင့္ ခြင့္မေတာင္းဘဲ ယူသြားေသာ အမ်ိဳးသမီးေခါင္းကြဲၿပီး ေျမၾကီးေပၚ လဲသြားသည္။
            ပုလင္းကုိ ေတြ႕ရွိခဲ့သူက ဤျပႆနာမွာ ပုလင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ရသည္ဟု ဆုိသည္။ ပုလင္းကုိ 
''ၿဂိဳဟ္ဆုိး'' အျဖစ္ သတ္မွတ္ကာေၾကာက္လန္႔သြားသည္။ ပုလင္းကုိ အလုိမရွိေတာ့။ ပုလင္းကုိ လႊင့္ပစ္မည္ဟု ၾကံသည္။ပုလင္းကုိ ေကာင္းကင္ကအလုိလုိက်လာသည္ဟုသူယံုၾကည္သည္။ 
ထုိ႔ေၾကာင့္ ပုလင္းျပန္သြားရန္မွာလည္း ေကာင္းကင္သုိ႔ ျဖစ္သည္။
           သူ႔ေဘးတြင္ ကေလးငယ္မ်ား ေဆာ့ကစားေနၾကသည္။ သူသည္ ပုလင္းကုိ အေဝးသုိ႔ ပစ္လႊတ္ရ
မည့္အစား အေပၚတည့္တည့္ ေျမႇာက္တင္လုိက္သည္။ ပုလင္း ျပန္က်လာသည္။ ကေလးငယ္ တစ္ေယာက္၏ ဦးေခါင္းကုိ ထိမွန္ကာ ကေလးငယ္ လဲက်သြားသည္။ ထုိကေလးမွာ သူ၏သားျဖစ္ေနသည္။ 
ပုလင္းကုိ ''ၿဂိဳဟ္ဆုိး''အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳထားမႈမွာ ပုိမုိ ခုိင္ျမဲသြားသည္။
                ဤသုိ႔ျဖင့္ အျခားဒုကၡ-သုခမ်ားရင္ဆုိင္ရသည္ကုိလည္း ပုလင္းေၾကာင့္ဟု ထင္မွတ္ေနသည္။ 
ေနာက္ဆုံးပုလင္းကုိေတာင္ေပၚမွ ေခ်ာက္ထဲသုိ႔ ပစ္ခ်ၿပီးမွ သူတုိ႔ ေပ်ာ္ရႊင္နိဳင္ၾကသည္။
''ၿဂိဳဟ္ဆုိး''မရွိေတာ့ၿပီဆုိသည့္ သေဘာပင္။


                                                                        xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


                ''ၿဂိဳဟ္ဆိုး'' ဆုိသည္မွာ ပုလင္းမဟုတ္ေၾကာင္းကုိ သူတုိ႔မွာ သိနိဳင္သည့္ ဥာဏ္္စြမ္းမရွိ။ ပုလင္းသည္
လူတုိ႔၏ ကံၾကမၼာကုိ မည္သုိ႔မွ် မဖန္တီးနိဳင္ေၾကာင္းကုိလည္း သူတုိ႔ မေဝခြဲ မဆုံးျဖတ္နိဳင္။ 
သူတုိ႔သိသည္မွာ ပုလင္းသည္''ၿဂိဳဟ္ဆုိး''။
             အမွန္စင္စစ္ ''ၿဂိဳဟ္ဆုိး''ဟုသတ္မွတ္ရမည္ဆုိပါက ပုလင္းမဟုတ္ဘဲ လူတုိ႔၏ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ
ဟူေသာအကုသုိလ္စိတ္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။
             ပုလင္းကုိ စတင္ေတြ႕ျမင္စဥ္က အထူးအဆန္းအျဖစ္ သာမန္ျမင္ၾကသည္။ ထုိ႔ေနာက္ အသုံး၀င္ေသာ
အရာ၀တၳဳ အေနျဖင္႔ျမင္လာသည္။အသုံးဝင္ေသာအရာကုိ လူတုိင္း လုိခ်င္လာၾကသည္။ လုိခ်င္ေသာစိတ္ကုိ 
မထိန္းနိဳင္ေသာေၾကာင့္လုယူသည့္အဆင့္သုိ႔ ေရာက္လာသည္။
            ဤသည္မွာ ေလာဘကုိ အရင္းခံ၍ ျဖစ္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္သည္။ ေလာဘသည္ လုိခ်င္တပ္မက္မႈျဖစ္၏။ 
အလြန္အကြၽံ လုိခ်င္တပ္မက္ပါက ဝိသမေလာဘ အသြင္သုိ႔ ကူးေျပာင္းသြားသည္။ ထုိသုိ႔ ဝိသမေလာဘအသြင္သုိ႔ 
ကူးေျပာင္းသြားလွ်င္ တရားသည္ မတရားသည္ကုိ ဂ႐ုမျပဳနိဳင္ေတာ့ဘဲ ပစၥည္းဥစၥာကုိ မရ-ရေသာနည္းျဖင့္
ယူတတ္ၾကသည္။ ရာထူးဂုဏ္သိန္ စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ားကုိလည္း ရသည့္နည္းျဖင့္ ယူလာတက္ၾကည္သည္။
            ပုလင္းကုိ ယူလုိပါက အက်ိဳးသင့္ အေၾကာင္း သင့္ ေျပာလွ်င္ ရနဳိပါ၏။ ယခုမူ ထုိသုိ႔မဟုတ္ ေဒါသကုိ 
ေရွ႕တန္းတင္ကာ ေျဖရွင္းေသာေၾကာင့္ မလုိလားအပ္ေသာ အနာတရမ်ား ျဖစ္လာရသည္။ ေဒါသျဖစ္လာျပီဆုိပါက
ျပႆနာတစ္ရပ္ကုိ မွားမွား ယြင္းယြင္း ေျဖရွင္းတတ္၏။
           ဤသုိ႔ျဖစ္ရျခင္းမွာ ေမာဟကုိ အရင္းခံေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ေမာဟသည္ အာ႐ုံ၌ ျဖစ္ေပၚလာေသာ အမွန္တရား
မ်ားကုိ ဖုံးလႊမ္း၍ အမွားဘက္သုိ႔ ဦးတည္သြားေစ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ မွားယြင္းသြားသည္။ အရက္သမား
သည္ အရက္ေၾကာင့္ ေကာင္းသည္-ဆုိးသည္၊ မွားသည္-မွန္သည္ကုိ မခြဲျခားနိဳင္သကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ပါသည္။
          ပုလင္းကုိ အေဝးသုိ႔ လႊင့္ပစ္ပါက ရပါလွ်က္ ဦးေခါင္းအထက္ ေကာင္းကင္သုိ႔ ေျမႇာက္တင္၏။ ျပဳလုပ္မႈ နည္းစနစ္မက်။
လုပ္သင့္-မလုပ္သင့္ ခြဲျခား၍ မသိ။ ''ေမာဟ''ဦးစီးကာ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ သူ၏''သား'' ဦးေခါင္း ထိမွန္းခဲ့သည္။
ဤသုိ႔ျဖစ္ရသည္မွာ ပုလင္း
ေၾကာင့္မဟုတ္၊ လူတုိ႔၏ စိတ္ဓာတ္ေၾကာင့္သာ ျဖစ္ရသည္။ ''ၿဂိဳဟ္ဆုိး''ဟု ဆုိပါက  လူတုိ႔၏ ေဖာက္ျပန္ေသာ
စိတ္ဓာတ္ကုိသာ ဆုိရမည္ ျဖစ္သည္။ သုိ႔ရာတြင္ မွားယြင္းေဖာက္ျပန္ေသာ စိတ္ဓာတ္ကုိ မျမင္ဘဲ အရာဝတၴဳ 
တစ္ခုခု အေပၚ၌ လူတုိ႔၏ ကံၾကမၼာကုိ ပုံအပ္လုိက္ ၾကေတာ့သည္။
                                                                    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


                ျမန္မာ့လူမႈ ယဥ္ေက်းမႈနယ္ပယ္တြင္ တန္ခူး၊ ကဆုန္၊ နယုန္စသည္ျဖင့္ တစ္ႏွစ္ကုိ ၁၂-လျဖင့္ ပုိင္းျခား 
သတ္မွတ္ထား၏။ တနဂၤေႏြ၊ တနလၤာစသည္ျဖင့္လည္း ၇-ေန႔ သတ္မွတ္ၾကသည္။ ထုိ႔အတူ အေနာက္တုိင္း၌လည္း 
ဇန္နဝါရီ၊ ေဖေဖာ္ဝါရီ စသည္ျဖင့္ တစ္ႏွစ္ကုိ ၁၂-လ၊ Sunday ၊Monday  ွစသည္ျဖင့္ ၇-ေန႔သတ္မွတ္ၾကသည္။
             ဤသုိ႔ျဖင့္ ႏွစ္ထဲမွ လ၊ လထဲမွ ရက္၊  ၊ရက္ထဲမွ ေန႔၊ ေန႔ထဲမွ နာရီ စသည္ျဖင့္ အခ်ိန္ကာလမ်ားကုိ သတ္မွတ္
ထားၾက သည္။ ဤသည္မွာ မ်ားျပားေသာ အခ်ိန္ကာလကို အခန္းက႑အလုိက္ စနစ္တက်ပုိင္းျခားသတ္
မွတ္ျခင္းျဖင့္လူတုိ႔သည္ဘဝခရီးကုိစနစ္တက်ေလွ်ာက္လွမ္းတတ္လာၾကသည္။
                ေန႔လတုိ႔သည္ ေနထြက္မွေနဝင္ အတူူတူပင္ျဖစ္၏။ ရာသီဥတုကုိ လုိက္၍ ေႏြ၊ မုိး၊ ေဆာင္းေျပာင္းလဲမည္။
သဘာဝရာသီဥတု၏ ေဖာက္ျပန္မႈ ေျပာင္းလဲမႈရွိမည္။
            ထုိ႔ေၾကာင့္ အခ်ိန္ကာလသည္ လူ႔ဘဝအတြက္ အက်ိဳးရွိရွိ အသုံးခ်တတ္ရန္အတြက္ အေထာက္
အကူ ျဖစ္ပါ၏။
           သုိ႔ရာတြင္ တနဂၤေႏြစေသာ ေန႔မ်ားကုိ အရပ ္၈-မ်က္ႏွာသုိ႔သြင္းကာ ၿဂိဳဟ္ ၈-ခြင္အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳလုိက္ၾကသည္။
ေန႔မွာ တနဂၤေႏြမွ စေနအထိ ၇-ေန႔သာရွိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အရပ္ ၈-မ်က္နာျပည့္ ရန္ ''ရာဟု''ဟူေသာ တစ္ေန႔ကုိ ထည့္ေပးလုိက္ၾကသည္။ 
ေန႔ကလည္း ၇-ေန႔ရွိျပန္၊ ''ရာဟု''ဟူေသာ ေန႔ကလည္း တုိးလာေသာေၾကာင့္ အပုိအလုိမရွိေအာင္
''ဗုဒၶဟူးေန႔''ကုိ ႏွစ္ပုိင္းပုိင္း၍ မနက္ပုိင္းကုိ ''ဗုဒၶဟူး'' ညေနပုိင္းကုိ ''ရာဟု''ဟု သတ္မွတ္လုိက္ၾကျပန္သည္။
           အခ်ိန္ကာလသည္ (ေလာကေဝါဟာရအရ) ကုန္ဆုံးေသာ သေဘာရွိ၏။ အခ်ိန္ကာကုန္သည္ႏွင့္အမွ် အေရအတြက္တုိးလာသည္လည္းရွိ၏။ ဆုတ္ယုတ္သည္လည္း ရွိ၏။
ထုိသုိ႔သေဘာကုိ ''သတ္တမ္း''ဟု သတ္မွတ္ကာ သတ္တမ္းတုိး၊သတ္တမ္းဆုတ္ဟုု သတ္မွတ္ၾကသည္။     
                  ( ျမတ္ဗုဒၶပြင္႔ေတာ္မူစဥ္က အသုံးျပဳခဲ႔ေသာ မဟာသကၠရာဇ္ ႏွင္႔ ခရစ္မတိုင္မီေရတြက္အသုံးျပဳခဲ႔ေသာ
  BC ႏွစ္ တုိ႔သည္ ယခုအခါ သာသနာ၀င္ သမုိင္း၊မွတ္တမ္း၊ရာဇ၀င္တုိ႔ကုိမွတ္တမ္းတင္ရာတြင္သာအသုံးျပဳ 
ၾကေတာ႔သည္။)
                ထုိသုိ႔ေသာသေဘာကုိ ေန႔ ၇-ေန႔၊ (သုိ႔မဟုတ္) ၈-ေန႔ ရွိေသာ အရပ္ရွစ္မ်က္ႏွာသုိ႔ သတ္တမ္းမ်ားထည့္သြင္းကာ
ၿဂိဳဟ္သတ္အေနျဖင့္ သတ္မွတ္လုိက္ျပန္သည္။ အရပ္ ၈-မ်က္ႏွာရွိ ၿဂိဳဟ္သတ္တုိ႔၏သတ္တမ္းကုိ ေပါင္းၾကည့္ပါက
၁ဝ၈-ႏွစ္ ျဖစ္ေနသည္။ ၁ဝ၈-သည္ အေရအတြက္အားျဖင့္ ၉-ျဖစ္ေနပါသည္။ ထုိ ၉-ဂဏန္းမွာ ေလာကီဆရာတုိ႔၏ 
Lucky Number ျဖစ္သည္။
             သိပၸံပညာရွင္တုိ႔၏ ေတြ႕ရွိခ်က္အရ ၿဂိဳဟ္တစ္ခု၏ သတ္တမ္းမွာ ႏွစ္သန္းေပါင္းမ်ားစြာရွိသည္။


                                                                   xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


                ေလာကသည္ အေကာင္းႏွင့္အဆုိး ဒြန္တြဲေန၏။ အေၾကာင္းႏွင့္အက်ဳိး ဟန္ခ်က္ညီစြာ ပါဝင္ေန၏။ ေလာက၌ျဖစ္တတ္ေသာ သေဘာကုိ ျမတ္ဗုဒၶက ေလာကဓမၼ ၈-ပါးအေနျဖင့္ ေဟာၾကားခဲ့ပါ၏။


     လာဘ္ရျခင္း,အျခံအရံမ်ားျခင္း,ခ်ီးမြမ္းခံရျခင္း,ခ်မ္းသာျခင္းဟူေသာ(ေကာင္ေသာ)ေလာကဓမၼ၄ပါး၊
လာဘ္မရျခင္းအျခံအရံနည္းျခင္း ကဲ့ရဲ႕ခံရျခင္း,ဆင္းရဲျခင္းဟူေသာ(မေကာင္းသေသာ)ေလာကဓမၼ၄ပါး
တုိ႔ျဖစ္ပါသည္။
             ထုိေလာကဓမၼတုိ႔ကုိ လူတုိင္းၾကံဳေတြ႕ေနရ၏။ထုိၾကံဳေတြ႕ရေသာေလာကဓမၼအေပၚတုန္လႈပျ္ခင္းမ
ရွိဘဲ အမွန္ျမင္တတ္ရန္ ျမတ္ဗုဒၶက ဆုံးမခဲ့သည္။ 
ထုိေလာကဓမၼ တုိ႔သည္ အက်ိဳးအေၾကာင္း ဆက္ႏြယ္လ်က္ရွိပါသည္။
            ထုိသုိ႔ ေလာကဓမၼ ၈-ပါးကုိ အေကာင္း-အဆုိးသတ္မွတ္သည့္နည္းတူ ၿဂိဳဟ္ ၈-လုံးကုိလည္း အေကာင္း-အဆိုး 
သတ္မွတ္ လုိက္ၾကသည္။ တနလၤာ၊ ဗုဒၶဟူး၊ ၾကာသာပေတး၊ေသာၾကာဟူေသာၿဂိဳဟ္၄လုံးကုိေကာင္းက်ိဳးေပး
တတ္ေသာေသာမၿဂိဳဟ္...။
တနဂၤေႏြ၊အဂၤါ၊စေန၊ရာဟု ဟူေသာၿဂိဳဟ္၄-လုံးကုိမေကာင္းက်ိဳးေပးေသာ ပါပၿဂိဳဟ္ အျဖစ္သတ္မွတ္ၾကသည္။
       ထုိ႔ျပင္လူတုိ႔၏သတ္တမ္းမ်ားကုိလည္းၿဂိဳဟ္မ်ား၏သတ္တမ္းထဲသုိ႔ထည့္သြင္းကာၿဂိဳဟ္သက္ေရာက္အ
ေနျဖင့္ယူဆ၍လူတုိ႔၏ေကာင္းက်ိဳးဆုိးက်ိဳးကုိၿဂိဳဟ္သက္ေရာက္ေဟာသည့္အတုိင္း ျဖစ္တတ္ေၾကာင္း
(ပုံေသနည္းျဖင့္) သတ္မွတ္လုိက္ၾကသည္။


                                                              xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
                ျမတ္ဗုဒၶက --
           ''ကလ်ာဏ ကာရီစ ကလ်ာဏံ၊ ပါပ ကာရီစ ပါပကံ''  'ေကာင္းေသာအျပဳအမူသည္ ေကာင္းက်ိဳး ရ၏။ မေကာင္းေသာ အျပဳအမူသည္ မေကာင္းက်ိဳးရ၏ ” ဟုေဟာၾကားခဲ့သည္။
          ထုိစကား၌ ကာလ၊ ေဒသ၊ အခ်ိန္ကာလကုိ ခြဲျခားတတ္ေသာ ဥာဏ္ပါဝင္ရသည္ကုိလည္း သတိျပဳရ
မည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္လူတစ္ဦး တစ္ေယာက္၏ အေကာင္း-အဆုိးသည္ မိမိႏွင့္သာ သက္ဆုိင္ေၾကာင္း သိရွိနိဳင္
သည္။
         ထုိ႔ျပင္ ျမတ္ဗုဒၶက အဂုၤတၴဳိရ္ပါဠိေတာ္ ပုဗၺဏွသုတ္၌ -
          ''သုနကၡတၱံ သုမဂၤလံ...''စသည္ျဖင့္-
          'သုစ႐ုိတ္က်င့္ေသာသူ၏ ေန႔သည္ နကၡတ္ေကာင္းျဖစ္၏ ”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊
           သုစ႐ုိတ္က်င့္ရာေန႔၌ ထုိသူ၏ ျပဳလုပ္မႈ၊ ေျပာဆုိမႈ၊ ၾကံစည္မႈမွန္သမွ်သည္ တုိးတက္ၾကီးပြား ျခင္းအေၾကာင္းျဖစ္၏။ 
သုစ႐ုိတ္ျပဳသူ၏ ကံသုံးပါးတုိ႔ကား တုိးတက္ၾကီးပြားေၾကာင္း ေကာင္းမႈ၌ထားျခင္းမည္၏ ဟု အဓိပၸါယ္ရသည့္-
        ''ပဒကၡိဏံ ကာယကမၼံ၊ ဝါစာကမၼံ ပဒကၡိဏံ။ ပဒကၡိဏံ မေနာကမၼံ၊ မဏီဓိေတ ပဒကၡိေဏ''
သည္ျဖင့္ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။
        ထုိ႔ေၾကာင့္ လူတစ္ေယာက္၏ ေကာင္းမႈ,ဆုိးမႈ၊ ေကာင္းကံ,ဆုိးကံသည္ မိမိ၏ ျပဳမူ ေဆာင္ရြက္မႈေပၚတြင္ မူတည္ေနပါသည္။ 
        ထုိ႔ေၾကာင့္ မေကာင္းက်ိဳးကုိ ျဖစ္ေစတတ္ေသာ ပါပ''ၿဂိဳဟ္ဆုိး'' ဆုိသည္မွာ တနဂၤေႏြ၊ အဂၤါ၊ စေန၊ ရာဟု
လည္း မဟုတ္။
ဇာတ္ကားထဲတြင္ ပါဝင္သည့္ ပုလင္းလည္း မဟုတ္ပါ။ မိမိတုိ႔၌ ကိန္းေအာင္းေနေသာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ
အကုသုိလ္တရားမ်ား၊ ဒုစ႐ုိက္တရားမ်ားႏွင့္ မေကာင္းေသာ ျပဳလုပ္မႈ၊ ေျပာဆုိမႈ၊ ၾကံစည္မႈမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္
လာေသာ မေကာင္းေသာ အလုပ္သည္သာလွ်င္ ''ၿဂိဳဟ္ဆုိး'' ျဖစ္ပါသည္။


                                                                                                                     အရွင္ဓမၼိက(ေလာင္းလုံ)

ဓမၼရတနာ ဓမၼမဂၢဇင္းတြင္ ေရးခဲဲ႔ေသာေဆာင္းပါးျဖစ္ပါသည္။

0 comments em “ျဂိဳဟ္ဆုိးတဲ႔လား”

Post a Comment

 

ဘဝအလင္းေရာင္ Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger