ရခုိင္မုိးသည္ ရြာၿပီဆုိလွ်င္ မစဲနိဳင္ေတာ့။ တစ္ေန႔လုံး တစ္ညလုံးရြာသည္။ ပူၿပီဆုိပါကလည္း အလြန္
ပူသည္။ေဆာင္းရာသီ ေအးျပီဆုိပါကလည္း ညဘက္အိပ္ရ၍ မရေအာင္ေအးသည္။
ပူသည္။ေဆာင္းရာသီ ေအးျပီဆုိပါကလည္း ညဘက္အိပ္ရ၍ မရေအာင္ေအးသည္။
ဘူးသီးေတာင္ေဒသ၌ သဘာဝ ရာသီ ဥတု ညီမွ်မႈမရွိ။ယခုလည္း မုိုးဆက္တုိက္ ရြာေနသည္မွာ
၁ဝ-ရက္ေက်ာ္ေနျပီ။
စာေရးသူႏွင့္အတူ သာသနာျပဳ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနေသာ ဦးဣႏၵက(ပင္လည္ဘူး)ကုိ စာေရးသူက''ဦးဣႏၵကေရ...ရခုိင္မုိးက တစ္လမွာ ႏွစ္ခါရြာတယ္။ တစ္ခါရြာရင္ ဆယ့္ငါးရက္''ဟူ၍ပင္
ျပံဳးဖြယ္ရာ ေျပာမိသည္။
ျပံဳးဖြယ္ရာ ေျပာမိသည္။
မုိးရြာပါက ေတာင္ေပၚ ေဒသ၌ သြားစရာ မရွိ။ ေက်ာင္းေအာက္ႏွင့္ အေပၚ အဆင္းအတက္လုပ္
႐ုံရွိသည္။ ကေလးငယ္ေက်ာင္းသား ကေလးမ်ားကုိ စာသင္ၿပီးလွ်င္ စာေရးသူအတြက္ ေက်ာင္းကေလးထဲ
႐ုံရွိသည္။ ကေလးငယ္ေက်ာင္းသား ကေလးမ်ားကုိ စာသင္ၿပီးလွ်င္ စာေရးသူအတြက္ ေက်ာင္းကေလးထဲ
စာေရးရန္သာ ရွိသည္။ လက္သမား တတ္ေသာ ဦးဣႏၵကကေတာ့ လႊႏွင့္တူကုိ ကုိင္ကာ ေက်ာင္းေအာက္
ထပ္၌ ခုံကေလးေတြ ႐ုိက္ေနေလ့ရွိသည္။
စာေရးသူ ဘူးသီးေတာင္ၿမိဳ႕က ေတာင္ေပၚျပန္ေရာက္ၿပီး ''ၿဂိဳဟ္ဆုိးတဲ့လား'' ေဆာင္းပါးကုိ ေရးျဖစ္သည္။
ေဆာင္းပါး ျပီးေတာ့ ဦးဣႏၵကကုိ ဝါက်အထုံးအဖြဲ႕ ေခ်ာ-မေခ်ာ၊ စကားလုံး ေျပျပစ္မႈ ရွိ-မရွိ ဖတ္ခုိင္းရ
သည္။
ထပ္၌ ခုံကေလးေတြ ႐ုိက္ေနေလ့ရွိသည္။
စာေရးသူ ဘူးသီးေတာင္ၿမိဳ႕က ေတာင္ေပၚျပန္ေရာက္ၿပီး ''ၿဂိဳဟ္ဆုိးတဲ့လား'' ေဆာင္းပါးကုိ ေရးျဖစ္သည္။
ေဆာင္းပါး ျပီးေတာ့ ဦးဣႏၵကကုိ ဝါက်အထုံးအဖြဲ႕ ေခ်ာ-မေခ်ာ၊ စကားလုံး ေျပျပစ္မႈ ရွိ-မရွိ ဖတ္ခုိင္းရ
သည္။
''ဦးဓမၼိက...အရွင္ဘုရားေဆာင္းပါးမွာပါတဲ့ အခ်က္အလတ္ေတြက ေျပာစရာမရွိဘူး။ ၿဂိဳဟ္နကၡတ္
ေတြဟာ လူေတြရ႕ဲ ကံၾကမၼာကုိ မဖန္တီးနိဳင္ဘူးဆုိေပမဲ့ အထိုက္အေလ်ာက္ေတာ့ ၾသဇာသက္ေရာက္မႈ
ရွိတယ္''
ေတြဟာ လူေတြရ႕ဲ ကံၾကမၼာကုိ မဖန္တီးနိဳင္ဘူးဆုိေပမဲ့ အထိုက္အေလ်ာက္ေတာ့ ၾသဇာသက္ေရာက္မႈ
ရွိတယ္''
''ဘယ္လုိၾသဇာသက္ေရာက္မႈလဲ ဦးဣႏၵက''
''ၿဂိဳဟ္ နကၡတ္ေတြရဲ႕ ၾသဇာသက္ေရာက္မႈကုိ မေျပာခင္ လူသားေတြ ၿဂိဳဟ္ နကၡတ္ေတြအေပၚ
စူးစမ္းေလ့လာၾက
တာကုိ အရင္ေျပာမယ္။
စူးစမ္းေလ့လာၾက
တာကုိ အရင္ေျပာမယ္။
''ေရွးေရွးက လူေတြဟာ ၾကယ္တာရာ ၿဂိဳဟ္နကၡတ္ေတြအေပၚအထူးစိတ္ဝင္စားခဲ့ၾကတယ္။ၿဂိဳဟ္
နကၡတ္တာရာမ်ားနဲ႔ လူသား
နကၡတ္တာရာမ်ားနဲ႔ လူသား
ေတြရ႕ဲ ကံၾကမၼာအၾကားမွာ အဆက္အစပ္ ဘယ္လုိရွိသလဲဆုိတာ စူးစမ္းရွာေဖြ ခဲ့ၾကတယ္။ ေနာက္ၿပီး
ၾကယ္တာရာ ၿဂိဳဟ္ေတြရဲ႕ လွည့္ပက္သြားလာမႈေတြကုိ ေလ့လာရင္းနဲ႔ နကၡတၱေဗဒ ပညာဆုိတာက ေပၚခဲ့
တယ္။ နကၡတၱေဗဒပညာဆုိတာက ၿဂိဳဟ္ေတြ၊ၾကယ္တာရာေတြရဲ႕ ဆင့္ကဲ ေျပာင္းလဲ ျဖစ္ေပၚမႈ သြားလာမႈ
ေတြကုိ ေလ့လာတဲ့ပညာပါ။ သိပၸံပညာ စစ္စစ္ေပါ့။
“ေနာက္ၿပီး ၿဂိဳဟ္ေတြ၊ နကၡတ္တာရာေတြဟာ ကမၻာေျမၾကီး(ကမၻာ့ၿဂိဳဟ္)နဲ႔ဆက္ႏြယ္မႈကုိအေျခခံၿပီး
ၿဂိဳဟ္ေတြရဲ႕ သြားလာမႈေတြ၊ ေျပာင္းလဲမႈေတြေၾကာင့္ လူသားေတြရဲ႕ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ၊ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာအေပၚ
ဘယ္လုိ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရွိသလဲဆုိတာ တြက္ခ်က္ၿပီး စဥ္းစားၾကည့္တာ။ ကမၻာဆုိတာလဲ ၿဂိဳဟ္တစ္
ခုပဲေလ''
ၾကယ္တာရာ ၿဂိဳဟ္ေတြရဲ႕ လွည့္ပက္သြားလာမႈေတြကုိ ေလ့လာရင္းနဲ႔ နကၡတၱေဗဒ ပညာဆုိတာက ေပၚခဲ့
တယ္။ နကၡတၱေဗဒပညာဆုိတာက ၿဂိဳဟ္ေတြ၊ၾကယ္တာရာေတြရဲ႕ ဆင့္ကဲ ေျပာင္းလဲ ျဖစ္ေပၚမႈ သြားလာမႈ
ေတြကုိ ေလ့လာတဲ့ပညာပါ။ သိပၸံပညာ စစ္စစ္ေပါ့။
“ေနာက္ၿပီး ၿဂိဳဟ္ေတြ၊ နကၡတ္တာရာေတြဟာ ကမၻာေျမၾကီး(ကမၻာ့ၿဂိဳဟ္)နဲ႔ဆက္ႏြယ္မႈကုိအေျခခံၿပီး
ၿဂိဳဟ္ေတြရဲ႕ သြားလာမႈေတြ၊ ေျပာင္းလဲမႈေတြေၾကာင့္ လူသားေတြရဲ႕ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ၊ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာအေပၚ
ဘယ္လုိ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရွိသလဲဆုိတာ တြက္ခ်က္ၿပီး စဥ္းစားၾကည့္တာ။ ကမၻာဆုိတာလဲ ၿဂိဳဟ္တစ္
ခုပဲေလ''
ဦးဣႏၵကေျပာမွ စာေရးသူတုိ႔ နိဳင္ငံေတာ္ပရိယတၱိသာသနာ့တကၠသုိလ္ (ရန္ကုန္)၌ သင္ခဲ့ရ
သည့္ စၾကာဝဠာUniversal အဖြဲ႕အစည္းအေၾကာင္း၊ ေနအဖြဲ႕အစည္း Solar System အေၾကာင္း
သဘာဝအေျခခံ အေၾကာင္းမ်ားကုိသတိရမိသည္။
သည့္ စၾကာဝဠာUniversal အဖြဲ႕အစည္းအေၾကာင္း၊ ေနအဖြဲ႕အစည္း Solar System အေၾကာင္း
သဘာဝအေျခခံ အေၾကာင္းမ်ားကုိသတိရမိသည္။
''ဒီစၾကဝဠာထဲမွာပါတဲ့ လ၊ေနတုိ႔ဟာ လူသားေတြအေပၚမွာ အထုိက္ အေလ်ာက္ေတာ့ ၾသဇာ
သက္ေရာက္မႈရွိတယ္ ဦဓမၼိက''
သက္ေရာက္မႈရွိတယ္ ဦဓမၼိက''
''ဘယ္လုိ သက္ေရာက္မႈေတြလဲ ဦးဣႏၵက''
''လဆန္းပကၡ လဆုပ္ပကၡေတြမွာ လူ႔ခႏၶာကုိယ္ရဲ႕ ဇီဝေဗဒျဖစ္စဥ္ကုိ အမ်ားၾကီး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ
ေစတယ္။ ခႏၶာကုိယ္က လွ်ပ္စစ္ဓာတ္ ထုတ္လုပ္မႈမွာ အေျပာင္းအလဲ ရ်ိေစတယ္။ ေသြးထဲ
အက္ဆစ္ဓာတ္ အေျပာင္းအလဲေတြ အမ်ားၾကီး ျဖစ္တာေတြ႕ရတယ္တဲ့။ ဒီစမ္းသက္မႈေတြကုိ ဖစ္ဒလာကဏန္းေကာင္
ေတြနဲ႔
ၾကြက္ေတြမွာ စမ္းသပ္ခဲ့တယ္။ အပင္ငယ္ေတြေပၚမွာလဲ စမ္းသပ္ခဲ့တယ္။ သူတို႔အားလုံးကုိ ဥတုအေျပာင္းအ
လဲေတြေၾကာင့္ အက်ိဳသက္ေရာက္မႈ မရွိတဲ့ အခန္းတစ္ခန္းထဲမွာ ထည့္ၿပီးေတာ့ေလဖိအား အလင္းေရာင္နဲ႔
အပူခ်ိန္ေတြကုိ ထိန္းေပးတာ။ အႀကိမ္ေပါင္း ရာနဲ႔ခ်ီးၿပီး ျပဳလုပ္ခဲ့တာတဲ့။
ေစတယ္။ ခႏၶာကုိယ္က လွ်ပ္စစ္ဓာတ္ ထုတ္လုပ္မႈမွာ အေျပာင္းအလဲ ရ်ိေစတယ္။ ေသြးထဲ
အက္ဆစ္ဓာတ္ အေျပာင္းအလဲေတြ အမ်ားၾကီး ျဖစ္တာေတြ႕ရတယ္တဲ့။ ဒီစမ္းသက္မႈေတြကုိ ဖစ္ဒလာကဏန္းေကာင္
ေတြနဲ႔
ၾကြက္ေတြမွာ စမ္းသပ္ခဲ့တယ္။ အပင္ငယ္ေတြေပၚမွာလဲ စမ္းသပ္ခဲ့တယ္။ သူတို႔အားလုံးကုိ ဥတုအေျပာင္းအ
လဲေတြေၾကာင့္ အက်ိဳသက္ေရာက္မႈ မရွိတဲ့ အခန္းတစ္ခန္းထဲမွာ ထည့္ၿပီးေတာ့ေလဖိအား အလင္းေရာင္နဲ႔
အပူခ်ိန္ေတြကုိ ထိန္းေပးတာ။ အႀကိမ္ေပါင္း ရာနဲ႔ခ်ီးၿပီး ျပဳလုပ္ခဲ့တာတဲ့။
“ဒီသတၱဝါေတြရဲ႕ ဇီဝကမၼေဗဒျဖစ္စဥ္ဟာ လဆန္းရက္မွာ က်ဆင္းသြားၿပီး လျပည့္ေန႔က်ရင္
၂ဝ-ရာခုိင္ႏႈန္း ျပန္တက္လာတာ ေတြ႕ရတယ္လု႔ိ ေဒါက္တာ ေကသိရီဓမၼနႏၵေရးတဲ႔ What Buddhists
Believe မွာ တပည့္ေတာ္ ဖတ္ဖူးတယ္။ဒီစာအုပ္ကုိ ဆရာဆန္းလြင္က 'ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ ယုံၾကည္တာ
က'ဆုိၿပီး ဘာသာျပန္ထားတယ္။
“ေနာက္ၿပီး စိတ္ေဝဒနာရွင္ေတြဟာလျပည့္ေန႔က်ရင္ ပုိၿပီးေတာ့ ေရာဂါတုိးတယ္လုိ႔ ၾကားဖူးတယ္။
လကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး ျဖစ္တဲ့ေရာဂါကုိ Lunar လုိ႔ ေခၚတယ္ထင္တယ္။ အရွင္ဘုရားမွာ Dictionary ပါတယ္ မဟုတ္လား''
၂ဝ-ရာခုိင္ႏႈန္း ျပန္တက္လာတာ ေတြ႕ရတယ္လု႔ိ ေဒါက္တာ ေကသိရီဓမၼနႏၵေရးတဲ႔ What Buddhists
Believe မွာ တပည့္ေတာ္ ဖတ္ဖူးတယ္။ဒီစာအုပ္ကုိ ဆရာဆန္းလြင္က 'ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ ယုံၾကည္တာ
က'ဆုိၿပီး ဘာသာျပန္ထားတယ္။
“ေနာက္ၿပီး စိတ္ေဝဒနာရွင္ေတြဟာလျပည့္ေန႔က်ရင္ ပုိၿပီးေတာ့ ေရာဂါတုိးတယ္လုိ႔ ၾကားဖူးတယ္။
လကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး ျဖစ္တဲ့ေရာဂါကုိ Lunar လုိ႔ ေခၚတယ္ထင္တယ္။ အရွင္ဘုရားမွာ Dictionary ပါတယ္ မဟုတ္လား''
စာေရးသူလည္း မိမိတြင္ ပါလာေသာ သာလြန္အဂၤလိပ္-ျမန္မာ အိတ္ေဆာင္အဘိဓာန္ကုိ
လွန္ၾကည့္ရ သည္။ 'အနက္အဓိပၸါယ္မသိ အဘိဓာန္လွန္ၾကည့္'ဟူေသာစကားကုိ သတိရမိေသး၏။
လွန္ၾကည့္ရ သည္။ 'အနက္အဓိပၸါယ္မသိ အဘိဓာန္လွန္ၾကည့္'ဟူေသာစကားကုိ သတိရမိေသး၏။
''ေတြ႕တယ္ ဦးဣႏၵက Lunar , adj လႏွင့္ဆုိင္ေသာ။ Lunatic (၁) အ႐ူး၊ (၂) အႏၲရာယ္ရွိေသာ
အ႐ူးလုိ႔ ေတြ႕ရတယ္။ဝါစဂၤအသစ္ အေနန႔ဲလဲ Lunatic,adj ရူးသြပ္ေသာ၊ ေၾကာင္းေသာ၊ ႐ူးမုိက္ေသာလုိ႔
ေတာင္ေတြ႕ရေသးတယ္ ''
အ႐ူးလုိ႔ ေတြ႕ရတယ္။ဝါစဂၤအသစ္ အေနန႔ဲလဲ Lunatic,adj ရူးသြပ္ေသာ၊ ေၾကာင္းေသာ၊ ႐ူးမုိက္ေသာလုိ႔
ေတာင္ေတြ႕ရေသးတယ္ ''
''ဟုတ္ၿပီ လဟာလူေတြအေပၚမွာသက္ေရာက္မႈရွိတယ္။ေနာက္ၿပီးဒီေရအတက္အက်ဟာ
လရဲ႕ဆြဲငင္အားေၾကာင့္ျဖစ္ရသလုိသစ္ပင္ပန္းပင္ေတြေပၚမွာ လဲလႊမ္းမုိးမႈရွိတယ္။ အရွင္ဘုရားသိပါတယ္။
လေရာင္ ေၾကာင့္ ပြင့္တဲ့ ကုမုျဒာၾကာပန္းဆုိတာ''
လရဲ႕ဆြဲငင္အားေၾကာင့္ျဖစ္ရသလုိသစ္ပင္ပန္းပင္ေတြေပၚမွာ လဲလႊမ္းမုိးမႈရွိတယ္။ အရွင္ဘုရားသိပါတယ္။
လေရာင္ ေၾကာင့္ ပြင့္တဲ့ ကုမုျဒာၾကာပန္းဆုိတာ''
''ဦးဣႏၵက... အရွင္ဘုရား ကုမုျဒာၾကာအေၾကာင္းေျပာမွ သီလကၡႏၶဝဂၢအ႒ကထာ သာမညဖ
လသုတ္မွာ ပါတဲ့ ေကာမုဒိယာပုဒ္အဖြင့္ကုိ သတိရတယ္။
ဒီအဖြင့္က ခဏခဏတက္ခဲ့ရတာေရာ၊ေနာက္ၿပီး 'အဇာတသတ္ ဘုရင္ႏွင့္ သာသနာ့အျမင္'ဆုိၿပီး သာသနာ့တကၠသုိလ္မွာေခတ္ေလ႔လာနည္းနဲ႔ေရာ
ေလ့လာ့ခဲ့ရတာဆုိေတာ႔ မွတ္မိေနတယ္။
လသုတ္မွာ ပါတဲ့ ေကာမုဒိယာပုဒ္အဖြင့္ကုိ သတိရတယ္။
ဒီအဖြင့္က ခဏခဏတက္ခဲ့ရတာေရာ၊ေနာက္ၿပီး 'အဇာတသတ္ ဘုရင္ႏွင့္ သာသနာ့အျမင္'ဆုိၿပီး သာသနာ့တကၠသုိလ္မွာေခတ္ေလ႔လာနည္းနဲ႔ေရာ
ေလ့လာ့ခဲ့ရတာဆုိေတာ႔ မွတ္မိေနတယ္။
ေမာမုဒိယာပုဒ္ကုိ ဖြင့္ဆုိတာက“ေကာမုဒိယာတိ ကုမုဒဝတိယာ တဒါ ကိရ ကုမုဒါနိ သုပုပၹိတာနိ
ေဟာႏၲိ၊တာနိ ဧတၴ သႏၲီတိေကာမုဒီ” ကုမုျဒာၾကာဟာ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔မွာေကာင္းေကာင္းပြင့္
တယ္၊ အဲဒီ ကုမုျဒာၾကာပြင့္တဲ့ ညကုိ ေကာမုဒိ ကုမုျဒာၾကာပြင့္တဲ့ညလုိ႔ ေခၚတာ'ေတြ။
ေဟာႏၲိ၊တာနိ ဧတၴ သႏၲီတိေကာမုဒီ” ကုမုျဒာၾကာဟာ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔မွာေကာင္းေကာင္းပြင့္
တယ္၊ အဲဒီ ကုမုျဒာၾကာပြင့္တဲ့ ညကုိ ေကာမုဒိ ကုမုျဒာၾကာပြင့္တဲ့ညလုိ႔ ေခၚတာ'ေတြ။
“ ေနာက္ျပီး အဲဒီ ကုမုျဒာၾကာပြင့္တဲ့ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ညမွာပဲ ထိန္ထိန္ သာေနတဲ့
လျပည့္ဝန္းၾကီးကုိ အဇာတသတ္မင္းၾကီးၾကည့္ၿပီး စိတ္ကူးေတြ ေျပာင္းလာ၊ ေဆးဆရာ ဇီဝကရဲ႕ ဦေဆာင္မႈနဲ႔
လျပည့္ဝန္းၾကီးကုိ အဇာတသတ္မင္းၾကီးၾကည့္ၿပီး စိတ္ကူးေတြ ေျပာင္းလာ၊ ေဆးဆရာ ဇီဝကရဲ႕ ဦေဆာင္မႈနဲ႔
ဘုရားရွင္ဆီေရာက္၊ ျမတ္ဗုဒၶက အဇာတသတ္မင္းၾကီးကုိ သာမညဖလသုတ္ေဟာၾကား၊ အဇာတသတ္မင္း
ႀကီး အသိဥာဏ္ေတြရၿပီး ေသာကေတြေပ်ာက္ခဲ့တဲ့ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ဓမၼရဲ႕ ေဆးေတြ၊ အဇာတသတ္ မင္းႀကီးရဲ႕
ႀကီး အသိဥာဏ္ေတြရၿပီး ေသာကေတြေပ်ာက္ခဲ့တဲ့ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ဓမၼရဲ႕ ေဆးေတြ၊ အဇာတသတ္ မင္းႀကီးရဲ႕
ရင္ထဲ'ခ'ခဲ့ရတဲ့ ေဆးေပါင္းခတဲ့ညကို ျဖစ္ေစခဲ့တာဟာ ဒီလျပည့္ညကုိ အေၾကာင္းျပဳခဲ့တာပါပဲ။
ထိန္ထိန္သာေနတဲ့ လျပည့္ဝန္းၾကီးဟာ အဇာတသတ္မင္းၾကီးရဲ႕ စိတ္ကူးေတြကုိသာေျပာင္းလာေစႏုိင္ေပမဲ႔
တကယ္႔အဇာတသတ္ မင္းၾကီးရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ခုိေအာင္းေနတဲ႔ အညစ္ေၾကးေတြကုိေတာ႕ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ ”ဓမၼ“က
သာေျဖေဖ်ာက္ေပးႏုိင္ခဲ႕တာပါ။ျမတ္ဗုဒၶနဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ေတြဟာလဲလျပည့္ေနမွာျဖစ္ခဲ့တာ
ေတြမ်ားတယ္''
တကယ္႔အဇာတသတ္ မင္းၾကီးရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ခုိေအာင္းေနတဲ႔ အညစ္ေၾကးေတြကုိေတာ႕ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ ”ဓမၼ“က
သာေျဖေဖ်ာက္ေပးႏုိင္ခဲ႕တာပါ။ျမတ္ဗုဒၶနဲ႔ ဆက္စပ္တဲ့ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ေတြဟာလဲလျပည့္ေနမွာျဖစ္ခဲ့တာ
ေတြမ်ားတယ္''
“ ကဲ ဦးဓမၼိက... တပည့္ေတာ္တုိ႔ ၿဂိဳဟ္ေတြဆီဆက္ရေအာင္။ လူသားေတြဟာ ကမၻာၿဂိဳဟ္ၾကီးကုိ မွီၿပီး အသက္ရွင္ေနထုိင္ၾကတယ္။ ဒါဟာ လူသား ေတြ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ကို မွီၿပီးေနရတယ္။
ေနာက္သီးပင္စားပင္ေတြဟာလဲ ေနေရာင္ျခည္ကုိ အမွီျပဳၿပီး ရွင္သန္ေနၾကတယ္။
ေနေရာင္ျခည္မရတဲ့ သစ္ပင္သီးပင္ေတြဟာ အခ်ိဳဓာတ္နဲၿပီး ပုိးမႊားေတြရဲ႕ အႏၲရာယ္ေတြ က်ေရာက္ခံ
ရနဳိင္တယ္။ အထြက္ႏႈန္းက်လာမယ္။ ဒါေတြဟာ ကမၻာ့ၿဂိဳဟ္ေတြ၊ ေနေတြ၊ လေတြက လူသားနဲ႔ သဘာဝ
အေပၚ ၾသဇာသက္ေရာက္ေနတာပဲ မဟုတ္လား''
ေနေရာင္ျခည္မရတဲ့ သစ္ပင္သီးပင္ေတြဟာ အခ်ိဳဓာတ္နဲၿပီး ပုိးမႊားေတြရဲ႕ အႏၲရာယ္ေတြ က်ေရာက္ခံ
ရနဳိင္တယ္။ အထြက္ႏႈန္းက်လာမယ္။ ဒါေတြဟာ ကမၻာ့ၿဂိဳဟ္ေတြ၊ ေနေတြ၊ လေတြက လူသားနဲ႔ သဘာဝ
အေပၚ ၾသဇာသက္ေရာက္ေနတာပဲ မဟုတ္လား''
''အရွင္ဘုရားေျပာတာ တပည့္ေတာ္ လက္ခံပါတယ္ ဦးဣႏၵက၊ ဒါေပမဲ့ လူသားေတြအေပၚ ၾသဇာသက္ေရာက္
တဲ့
အရာဝတၴဳေတြဟာ လူေတြနဲ႔ ထိေတြ႔ေနတဲ့ အရာေတြသာ ျဖစ္တယ္ဆုိတာေတြ႔နိဳင္
တယ္။ ဥပမာ သတင္းစာမွာ နာေရးေၾကာ္ျငာေတြ႕တယ္။ ကုိယ့္အသုိင္းအဝုိင္းထဲက မဟုတ္ရင္ စိတ္ကုိ
လာ႐ုိက္ခက္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ကုိယ့္မိသားစု အသုိင္းအဝုိင္းထဲကဆုိရင္ေတာ့ စိတ္ကုိ အနဲနဲ႔ အမ်ားေတာ့ ႐ုိက္ခတ္နိဳင္တယ္။ ဒါက ေယဘုယ်ပါ။ ေနာက္ၿပီး အေရာင္ေတြအေၾကာင္း တပည့္ေတာ္ေျပာမယ္။
တဲ့
အရာဝတၴဳေတြဟာ လူေတြနဲ႔ ထိေတြ႔ေနတဲ့ အရာေတြသာ ျဖစ္တယ္ဆုိတာေတြ႔နိဳင္
တယ္။ ဥပမာ သတင္းစာမွာ နာေရးေၾကာ္ျငာေတြ႕တယ္။ ကုိယ့္အသုိင္းအဝုိင္းထဲက မဟုတ္ရင္ စိတ္ကုိ
လာ႐ုိက္ခက္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ကုိယ့္မိသားစု အသုိင္းအဝုိင္းထဲကဆုိရင္ေတာ့ စိတ္ကုိ အနဲနဲ႔ အမ်ားေတာ့ ႐ုိက္ခတ္နိဳင္တယ္။ ဒါက ေယဘုယ်ပါ။ ေနာက္ၿပီး အေရာင္ေတြအေၾကာင္း တပည့္ေတာ္ေျပာမယ္။
'' ေဆးေရာင္ေတြမွာ သဘာဝအေရာင္ Natural Colour
အေျခခံအေရာင္ Basic Colour အဓိကအေရာင္ MainColour
ပထမအေရာင္ First Colour ေတြျဖစ္တဲ့ အဝါေရာင္၊ အနီေရာင္၊အျပာ
ေရာင္ေတြကုိ အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ ေပါင္းရင္အဝါနဲ႔အနီေပါင္းရင္ လိေမၼာ္ေရာင္၊ အနီနဲ႔အျပာေပါင္းရင္
မရမ္းေရာင္၊ အဝါနဲ႔အျပာေပါင္းရင္ အစိမ္းေရာင္စတာေတြေျပာင္းလဲလာလိမ့္မယ္။
အေျခခံအေရာင္ Basic Colour အဓိကအေရာင္ MainColour
ပထမအေရာင္ First Colour ေတြျဖစ္တဲ့ အဝါေရာင္၊ အနီေရာင္၊အျပာ
ေရာင္ေတြကုိ အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ ေပါင္းရင္အဝါနဲ႔အနီေပါင္းရင္ လိေမၼာ္ေရာင္၊ အနီနဲ႔အျပာေပါင္းရင္
မရမ္းေရာင္၊ အဝါနဲ႔အျပာေပါင္းရင္ အစိမ္းေရာင္စတာေတြေျပာင္းလဲလာလိမ့္မယ္။
“ ဒီဟာေတြကုိ တပည့္ေတာ္ တကၠသုိလ္မေရာက္ခင္ ပဲခူးၿမိဳ႕သာသနာ့လင္းေရာင္ၾကည္ စာသင္တုိက္မွာေနတုန္းကေက်ာင္းမွာ ဆုိင္းဘုတ္ေရး ပန္းခ်ီဆြဲတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာ ဦးသိန္းေဇာ္ဆီက သိရတာ။
အဲဒီေဆးေရာင္ေတြကုိ အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ ေပါင္းသြားတာ မွတ္မိသေလာက္ဆုိရင္ ၅-ဆင့္ေလာက္ရွိမယ္
ထင္တယ္ ”
အဲဒီေဆးေရာင္ေတြကုိ အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ ေပါင္းသြားတာ မွတ္မိသေလာက္ဆုိရင္ ၅-ဆင့္ေလာက္ရွိမယ္
ထင္တယ္ ”
“တပည့္ေတာ္ ေျပာခ်င္တာက ဆန္႔က်င္ဘက္ အေရာင္ကုိေျပာခ်င္တာ။ အဝါနဲ႔ မရမ္း၊
စိမ္းဝါနဲ႔ မရမ္းနီ၊ အစိမ္းနဲ႔လိေမၼာ္နီ၊ အျပာနဲ႔လိေမၼာ္၊ မရမ္းျပာနဲ႔လိေမၼာ္စတဲ့ ဆန္႔က်င္ဘက္အေရာင္ေတြကုိ
ဆုိင္းဘုတ္ေရးမယ္ဆုိရင္ အေဝးက ျမင္နိဳင္တယ္။
စိမ္းဝါနဲ႔ မရမ္းနီ၊ အစိမ္းနဲ႔လိေမၼာ္နီ၊ အျပာနဲ႔လိေမၼာ္၊ မရမ္းျပာနဲ႔လိေမၼာ္စတဲ့ ဆန္႔က်င္ဘက္အေရာင္ေတြကုိ
ဆုိင္းဘုတ္ေရးမယ္ဆုိရင္ အေဝးက ျမင္နိဳင္တယ္။
“အဲဒီ ဆန္႔က်င္ဘက္ အေရာင္ထဲမွာ ဥပမာ အနီနဲ႔အစိမ္းဆုိပါစုိ႔ ဒီအေရာင္ေတြကုိ အနီက
တစ္လွည့္အစိမ္းကတစ္လွည့္ အလင္းတန္းေတြျပဳလုပ္ထားၿပီး အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္
ၾကည့္ဖန္မ်ားရင္ မ်က္စိက်ိန္းလာမယ္။ ၾကာၾကာစိုက္ၾကည့္ရင္ မ်က္စိျပာလာလိမ့္မယ္။ ေနာက္ေတာ့
အာ႐ုံေၾကာေတြညစ္ညဴးလာၿပီး ေခါင္းေတြေတာင္ မူးေနာက္ေနာက္ ျဖစ္လာလိမ့္မယ္။ ဒါဟာလဲ
အေရာင္ေတြရဲ႕ ၾသဇာသတ္ေရာက္မႈလုိ႔ ဆုိရမယ္။ ဒါေပမဲ့ အဒီအေရာင္ေတြကုိ မၾကည့္ရင္ဘာမွ မျဖစ္ဘူး''
တစ္လွည့္အစိမ္းကတစ္လွည့္ အလင္းတန္းေတြျပဳလုပ္ထားၿပီး အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္
ၾကည့္ဖန္မ်ားရင္ မ်က္စိက်ိန္းလာမယ္။ ၾကာၾကာစိုက္ၾကည့္ရင္ မ်က္စိျပာလာလိမ့္မယ္။ ေနာက္ေတာ့
အာ႐ုံေၾကာေတြညစ္ညဴးလာၿပီး ေခါင္းေတြေတာင္ မူးေနာက္ေနာက္ ျဖစ္လာလိမ့္မယ္။ ဒါဟာလဲ
အေရာင္ေတြရဲ႕ ၾသဇာသတ္ေရာက္မႈလုိ႔ ဆုိရမယ္။ ဒါေပမဲ့ အဒီအေရာင္ေတြကုိ မၾကည့္ရင္ဘာမွ မျဖစ္ဘူး''
“ဟုတ္တယ္ဦးဓမၼိက..သၿဂိဳၤဟ္က်မ္းရဲ႕အဖြင့္ဋီကာေက်ာ္က်မ္းမွာစကၡဳပသာဒနဲ႔ ႐ူပါ႐ံုထင္ဟပ္တဲ႔
အခါျမင္သိစိတ္ျဖစ္ေပၚေစနိဳင္တဲ့အေၾကာင္းအရာ ေတြထဲမွာမ်က္စိနဲ႔အဆင္းကုိျမင္ဖုိ႔အတြက္အလင္းေရာင္
ရွိရမယ္။မနသိကာရေခၚတဲ့ႏွလုံးသြင္း(စူးစုိက္)မႈရွိရမယ္လုိ႔သင္ခဲ့ရတာ မွတ္မိတယ္။ 'မ်က္စိ အဆင္း၊
အလင္း၊ ႏွလုံးသြင္း ျမင္ဖုိ႔ အေၾကာင္းရင္း' ဆုိတဲ့ေဆာင္ပုဒ္ကေလးေတာင္ မွတ္မိေနေသးတယ္''
အခါျမင္သိစိတ္ျဖစ္ေပၚေစနိဳင္တဲ့အေၾကာင္းအရာ ေတြထဲမွာမ်က္စိနဲ႔အဆင္းကုိျမင္ဖုိ႔အတြက္အလင္းေရာင္
ရွိရမယ္။မနသိကာရေခၚတဲ့ႏွလုံးသြင္း(စူးစုိက္)မႈရွိရမယ္လုိ႔သင္ခဲ့ရတာ မွတ္မိတယ္။ 'မ်က္စိ အဆင္း၊
အလင္း၊ ႏွလုံးသြင္း ျမင္ဖုိ႔ အေၾကာင္းရင္း' ဆုိတဲ့ေဆာင္ပုဒ္ကေလးေတာင္ မွတ္မိေနေသးတယ္''
''ဟုတ္တယ္ ဦးဣႏၵက...မ်က္စိနဲ႔အဆင္း(အရာဝတၴဳ)ကုိအလင္းေရာင္နဲ႔ၾကည့္ေပမဲ့လဲမနသိ
ကာရဆုိတဲ့ႏွလုံးသြင္း(စူးစုိက္)မႈမရွိဘူး(မ်က္စိကုိဝါးထားမယ္) ဆုိရင္ျမင္မွာ မဟုတ္ဘူး။
ကာရဆုိတဲ့ႏွလုံးသြင္း(စူးစုိက္)မႈမရွိဘူး(မ်က္စိကုိဝါးထားမယ္) ဆုိရင္ျမင္မွာ မဟုတ္ဘူး။
ေနာက္ၿပီး ႏွလုံးသြင္း စူးစုိက္မႈရွိေပမဲ့လဲ အလင္းေရာင္ မရွိဘူးဆုိရင္လဲ ျမင္မွာမဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အေရာင္ေတြဟာ
လူရဲ႕ အာ႐ုံကုိ ၾသဇာ သက္ေရာက္မႈ ရွိဖုိ႔ဆုိရင္ 'မ်က္စိ၊ အဆင္း၊ အလင္း၊ႏွလုံးသြင္း၊
လူရဲ႕ အာ႐ုံကုိ ၾသဇာ သက္ေရာက္မႈ ရွိဖုိ႔ဆုိရင္ 'မ်က္စိ၊ အဆင္း၊ အလင္း၊ႏွလုံးသြင္း၊
ရွိမွ ျဖစ္မယ္ဆုိတာ' သေဘာရပါတယ္။
“ေနာက္ၿပီး အရွင္ဘုရား သတိျပဳမလားမသိဘူး ေဆး႐ုံေတြရဲ႕ ျပတင္းေပါက္ေတြမွာ
အျပာနဳေရာင္ လုိက္ကာေတြသုံးစြဲတာ။ အျပာနဳေရာင္ဟာ လူနာေတြရဲ႕ စိတ္ကုိ ၿငိမ္သက္ေစတယ္တဲ့။
ေနာက္ၿပီး ေႏြရာသီေရာက္ရင္ အပူဒဏ္ခံနိဳင္ေအာင္အလင္းေရာင္ျပန္ေစတဲ့ အျဖဴေရာင္အဝတ္ေတြကုိ
ဝတ္ဖုိ႔၊ အပူကုိ စုပ္ယူတဲ႔အနက္ေရာင္ အဝတ္ကုိ မဝတ္ဖုိ႔ရန္ ျမန္မာ့ အသံနဲ႔ သတင္းစာေတြမွာ
အပူဒဏ္အႏၲရာယ္ကာကြယ္ေရး ႏႈိးေဆာ္ခ်က္ေတြမွာ ပါတာေတြဟာ သဘာဝအေရာင္ရဲ႕ သတ္ေရာက္
မႈေတြ လူေတြအေပၚ ရွိတယ္ဆုိတဲ့ သေဘာေတြပါ။
အျပာနဳေရာင္ လုိက္ကာေတြသုံးစြဲတာ။ အျပာနဳေရာင္ဟာ လူနာေတြရဲ႕ စိတ္ကုိ ၿငိမ္သက္ေစတယ္တဲ့။
ေနာက္ၿပီး ေႏြရာသီေရာက္ရင္ အပူဒဏ္ခံနိဳင္ေအာင္အလင္းေရာင္ျပန္ေစတဲ့ အျဖဴေရာင္အဝတ္ေတြကုိ
ဝတ္ဖုိ႔၊ အပူကုိ စုပ္ယူတဲ႔အနက္ေရာင္ အဝတ္ကုိ မဝတ္ဖုိ႔ရန္ ျမန္မာ့ အသံနဲ႔ သတင္းစာေတြမွာ
အပူဒဏ္အႏၲရာယ္ကာကြယ္ေရး ႏႈိးေဆာ္ခ်က္ေတြမွာ ပါတာေတြဟာ သဘာဝအေရာင္ရဲ႕ သတ္ေရာက္
မႈေတြ လူေတြအေပၚ ရွိတယ္ဆုိတဲ့ သေဘာေတြပါ။
''ေနာက္ရွိေသးတယ္ ဦဣႏၵက... လူေတြရဲ႕ထိစပ္ေနတဲ့ အသံေတြ၊ ဂီတသံကုိၾကည့္
ဝမ္းနည္းေနတဲ့သူကုိ ဝမ္းနည္းမႈကုိ အားေပးတဲ့ အလြမ္းသီခ်င္းသာ ဖြင့္ျပလုိက္ အဆင္းကို ဘီးတပ္ေပး
လိုက္သလုိ ျဖစ္သြားၿပီး ပုိလုိ႔ ဝမ္းနည္းသြားအုံးမယ္။ဒီဂီတသီခ်င္းသံေတြေၾကာင့္လဲ စိတ္ဓာတ္ကုိ တက္ၾကြေစနဳိင္တယ္။ ဇာတိမာန္သီခ်င္းေတြ လုိေပါ့။
ဝမ္းနည္းေနတဲ့သူကုိ ဝမ္းနည္းမႈကုိ အားေပးတဲ့ အလြမ္းသီခ်င္းသာ ဖြင့္ျပလုိက္ အဆင္းကို ဘီးတပ္ေပး
လိုက္သလုိ ျဖစ္သြားၿပီး ပုိလုိ႔ ဝမ္းနည္းသြားအုံးမယ္။ဒီဂီတသီခ်င္းသံေတြေၾကာင့္လဲ စိတ္ဓာတ္ကုိ တက္ၾကြေစနဳိင္တယ္။ ဇာတိမာန္သီခ်င္းေတြ လုိေပါ့။
''ဇာတိမာန္သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ျဖစ္တဲ့ ”တုိ႔ဗမာ“ သီခ်င္းဟာ နယ္ခ်ဲ႕ေတြကုိ ျမန္မာ့ေျမေပၚက
ထြက္ေျပးေအာင္(ရဟန္းေတာ္ေတြ ကမၼဝါစာဖတ္လုိ႔ အစိမ္းသရဲ ထြက္ေျပသလုိ) မာန္ပါပါနဲ႔ ဆုိရလုိ႔
ကမၼဝါစာသီခ်င္းလုိ႔ေတာင္
တင္စားခဲ့ေၾကာင္း တို႔ဗမာအစည္းအ႐ုံးသမိုင္း( ပထမတြဲ)မွာ ဖတ္ဖူးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူေတြရဲ႕ စိတ္ကုိ
ဆြဲေဆာင္တာၾသဇာသက္ေရာက္တာဟာကမၻာၿဂိဳဟ္ေတြ,လေတြတင္ မကဘူး။ လူေတြနဲ႔ ထိစပ္ေနတဲ့
အာ႐ုံငါးပါး ကာမဂုဏ္တရားေတြပါပါတယ္။
ထြက္ေျပးေအာင္(ရဟန္းေတာ္ေတြ ကမၼဝါစာဖတ္လုိ႔ အစိမ္းသရဲ ထြက္ေျပသလုိ) မာန္ပါပါနဲ႔ ဆုိရလုိ႔
ကမၼဝါစာသီခ်င္းလုိ႔ေတာင္
တင္စားခဲ့ေၾကာင္း တို႔ဗမာအစည္းအ႐ုံးသမိုင္း( ပထမတြဲ)မွာ ဖတ္ဖူးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူေတြရဲ႕ စိတ္ကုိ
ဆြဲေဆာင္တာၾသဇာသက္ေရာက္တာဟာကမၻာၿဂိဳဟ္ေတြ,လေတြတင္ မကဘူး။ လူေတြနဲ႔ ထိစပ္ေနတဲ့
အာ႐ုံငါးပါး ကာမဂုဏ္တရားေတြပါပါတယ္။
''ဒါေပမဲ့ ဒီၾသဇာသက္ေရာက္မႈေတြဟာ ကိေလသာ မရွိေတာ့တဲ့ ျမတ္ဗုဒၶနဲ႔ တပည့္
သာဝကရဟႏၲာေတြ ကုိေတာ့ သက္ေရာက္မႈရွိမွာ မဟုတ္ဘူး။
သာဝကရဟႏၲာေတြ ကုိေတာ့ သက္ေရာက္မႈရွိမွာ မဟုတ္ဘူး။
“ ျမတ္ဗုဒၶက(ဓမၼပဒမွာ)'ေယစိတၱံသံယေမႆႏၲိ၊ေမာကၡႏၲိမာရဗႏၶနာ၊စိတ္ကုိေစာင့္ေရွာက္နိဳင္
တဲ့သူေတြဟာမာရ္မင္းရဲ႕အေႏွာင္အဖြဲ႕ဆုိတဲ့ဝဋ္ဆင္းရဲ႕မွလြတ္ေျမာက္ၾကရတယ္'လုိ႔ ေဟာၾကားခဲ့
ေသးတာပဲ။ ဒါဟာ စိတ္စြမ္းအားေကာင္ေကာင္းရွိတဲ့ သူအေပၚ သဘာဝတရားက မလႊမ္းမုိးနိဳင္ဘူး
ဆုိတဲ့သေဘာပါ။
တဲ့သူေတြဟာမာရ္မင္းရဲ႕အေႏွာင္အဖြဲ႕ဆုိတဲ့ဝဋ္ဆင္းရဲ႕မွလြတ္ေျမာက္ၾကရတယ္'လုိ႔ ေဟာၾကားခဲ့
ေသးတာပဲ။ ဒါဟာ စိတ္စြမ္းအားေကာင္ေကာင္းရွိတဲ့ သူအေပၚ သဘာဝတရားက မလႊမ္းမုိးနိဳင္ဘူး
ဆုိတဲ့သေဘာပါ။
''ေနာက္ၿပီး တပည့္ေတာ္ စဥ္းစားမိတာရွိေသးတယ္ ဦးဣႏၵက...ေလာကမွာ လူတစ္
ေယာက္ဟာ လူ႔ေလာကအတြက္ အသုံးမဝင္ဘူး။ အံဝင္ခြင္က် မျဖစ္ဘူးေပါ့။
အဲဒီလူဟာ လူ႕ေလာကကုိ ကေမာက္ကမ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္မယ္ဆုိရင္ အဲဒီလူကုိ
လူ႕ေလာကလူူေတြက 'လူဆုိးလူမုိက္' လုိ႔ သတ္မွတ္ၾကလိမ့္မယ္ထင္တယ္''
ေယာက္ဟာ လူ႔ေလာကအတြက္ အသုံးမဝင္ဘူး။ အံဝင္ခြင္က် မျဖစ္ဘူးေပါ့။
အဲဒီလူဟာ လူ႕ေလာကကုိ ကေမာက္ကမ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္မယ္ဆုိရင္ အဲဒီလူကုိ
လူ႕ေလာကလူူေတြက 'လူဆုိးလူမုိက္' လုိ႔ သတ္မွတ္ၾကလိမ့္မယ္ထင္တယ္''
''ဟုတ္တယ္ ဦးဓမၼိက...လူ႕ေလာကကုိ အက်ဳိးမျပဳ႐ုံတင္မကဘူး ကေမာက္ကမျဖစ္ေအာင္
လုပ္တာဟာ လူဆုိးေပါ့''
လုပ္တာဟာ လူဆုိးေပါ့''
''ဒီလုိဆုိရင္ ၿဂိဳဟ္ေတြအေပၚ သိပၸံပညာရွင္ေတြရဲ႕ ေတြရွိခ်က္နဲ႔ ေလာကီေဗဒင္ေတြရဲ႕
ယူဆခ်က္ကုိ ႏိဳင္းယွဥ္ၾကည့္မယ္။
ယူဆခ်က္ကုိ ႏိဳင္းယွဥ္ၾကည့္မယ္။
''သိပၸံပညာရွင္ေတြရဲ႕ ေတြ႕ရွိခ်က္အရ ၿဂိဳဟ္ႀကီး ၉-လုံးမွာပါတဲ့ ကမၻာ့ၿဂိဳဟ္ဟာ လူသားေတြ
အသက္ရွင္ေနထုိင္နိဳင္ဖုိ႔ လူသားေတြအတြက္ေကာင္းလုိ႔ “ၿဂိဳဟ္ေကာင္း”လုိ႔ သတ္မွတ္ရင္ရမယ္ထင္တယ္။
က်န္တဲ့ၿဂိဳဟ္ ၈-လုံးထဲမွာဗုဒၶဟူးၿဂိဳဟ္နဲ႔ ေသာၾကာၿဂိဳဟ္ကေတာ့ 'ေန'နဲ႔နီးကပ္ေတာ့ အလြန္ပူျပင္းေနလုိ႔
လူသားေတြေနလုိ႔ မရဘူး။ဒါေၾကာင့္ လူသားေတြအတြက္ မေကာင္းတဲ့ၿဂိဳဟ္ 'ၿဂိဳဟ္ဆုိး'ေပါ့။
အဂၤါၿဂိဳဟ္ကုိေတာ့ အခုသိပၸံပညာရွင္ေတြ ေလ့လာေနၾကတယ္။
“ေနာက္ၾကာသပေတးၿဂိဳဟ္,စေနၿဂိဳဟ္,ယူေရးနပ္ၿဂိဳဟ္စတဲ့ၿဂိဳဟ္၅လုံးကေတာ့'ေန'နဲ႔အရမ္း
ေဝးေတာ့အေအးဓာတ္မ်ားလြန္းတယ္၊လူသားေတြအသက္ရွင္ေနထုိင္လုိ႔ မရဘူး။ ေနာက္ ေနအဖြဲ႕အစည္း
Solar System မွာပါတဲ့ အရံၿဂိဳဟ္ေတြ၊ၿဂိဳဟ္သိမ္ ၿဂိဳဟ္မႊားေတြ၊ ဥကၠာခဲေတြကုိလဲၿဂိဳဟ္ဆုိးလုိ႔ သတ္မွတ္ရင္
ရမယ္ထင္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ဒီၿဂိဳဟ္သိမ္ ၿဂိဳဟ္မႊားေတြ၊ဥကၠာခဲေတြဟာ
ကမၻာပတ္လမ္းေၾကာင္းထဲေရာက္လာရင္ ကမၻာၾကီးကုိ ထိခုိက္ၿပီး ဒုကၡေပးမွာေၾကာက္ရေသးတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဒီၿဂိဳဟ္ေတြ၊ကမၻာပတ္လမ္း ေၾကာင္းထဲကုိလာရင္ ဘယ္လုိ ဖယ္ရွားမယ္ဆုိတာ
သိပၸံပညာရွင္ေတြ ေလ့လာေနေၾကာင္း (ေက်ာ္ဦးေရးသားတဲ့ ေနသူရိန္၏အရွိန္၀ါေအာက္မွာ
စာအုပ္မွာ ဖတ္ဖူးတယ္) သိရတယ္။
ေလာကီေဗဒင္မွာယူဆထားတာက (ေနန႔ဲအနီးဆုံးျဖစ္တဲ့) ဗုဒၶဟူးၿဂိဳဟ္နဲ႔ ေသာၾကာၿဂိဳဟ္ေတြကုိ ေကာင္းက်ိဳးေပး
တတ္တဲ့ ေသာမၿဂိဳဟ္ေတြအျဖစ္
အသိအမွတ္ျပဳထားတယ္။ကမၻာၿဂိဳဟ္ကုိေတာ့ ဘာၿဂိဳဟ္ေခၚလဲ မသိဘူး''
အသက္ရွင္ေနထုိင္နိဳင္ဖုိ႔ လူသားေတြအတြက္ေကာင္းလုိ႔ “ၿဂိဳဟ္ေကာင္း”လုိ႔ သတ္မွတ္ရင္ရမယ္ထင္တယ္။
က်န္တဲ့ၿဂိဳဟ္ ၈-လုံးထဲမွာဗုဒၶဟူးၿဂိဳဟ္နဲ႔ ေသာၾကာၿဂိဳဟ္ကေတာ့ 'ေန'နဲ႔နီးကပ္ေတာ့ အလြန္ပူျပင္းေနလုိ႔
လူသားေတြေနလုိ႔ မရဘူး။ဒါေၾကာင့္ လူသားေတြအတြက္ မေကာင္းတဲ့ၿဂိဳဟ္ 'ၿဂိဳဟ္ဆုိး'ေပါ့။
အဂၤါၿဂိဳဟ္ကုိေတာ့ အခုသိပၸံပညာရွင္ေတြ ေလ့လာေနၾကတယ္။
“ေနာက္ၾကာသပေတးၿဂိဳဟ္,စေနၿဂိဳဟ္,ယူေရးနပ္ၿဂိဳဟ္စတဲ့ၿဂိဳဟ္၅လုံးကေတာ့'ေန'နဲ႔အရမ္း
ေဝးေတာ့အေအးဓာတ္မ်ားလြန္းတယ္၊လူသားေတြအသက္ရွင္ေနထုိင္လုိ႔ မရဘူး။ ေနာက္ ေနအဖြဲ႕အစည္း
Solar System မွာပါတဲ့ အရံၿဂိဳဟ္ေတြ၊ၿဂိဳဟ္သိမ္ ၿဂိဳဟ္မႊားေတြ၊ ဥကၠာခဲေတြကုိလဲၿဂိဳဟ္ဆုိးလုိ႔ သတ္မွတ္ရင္
ရမယ္ထင္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ ဒီၿဂိဳဟ္သိမ္ ၿဂိဳဟ္မႊားေတြ၊ဥကၠာခဲေတြဟာ
ကမၻာပတ္လမ္းေၾကာင္းထဲေရာက္လာရင္ ကမၻာၾကီးကုိ ထိခုိက္ၿပီး ဒုကၡေပးမွာေၾကာက္ရေသးတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဒီၿဂိဳဟ္ေတြ၊ကမၻာပတ္လမ္း ေၾကာင္းထဲကုိလာရင္ ဘယ္လုိ ဖယ္ရွားမယ္ဆုိတာ
သိပၸံပညာရွင္ေတြ ေလ့လာေနေၾကာင္း (ေက်ာ္ဦးေရးသားတဲ့ ေနသူရိန္၏အရွိန္၀ါေအာက္မွာ
စာအုပ္မွာ ဖတ္ဖူးတယ္) သိရတယ္။
ေလာကီေဗဒင္မွာယူဆထားတာက (ေနန႔ဲအနီးဆုံးျဖစ္တဲ့) ဗုဒၶဟူးၿဂိဳဟ္နဲ႔ ေသာၾကာၿဂိဳဟ္ေတြကုိ ေကာင္းက်ိဳးေပး
တတ္တဲ့ ေသာမၿဂိဳဟ္ေတြအျဖစ္
အသိအမွတ္ျပဳထားတယ္။ကမၻာၿဂိဳဟ္ကုိေတာ့ ဘာၿဂိဳဟ္ေခၚလဲ မသိဘူး''
''ဒီသတ္မွတ္ခ်က္ေတြဟာ သစၥာနဲ႔ေျပာရင္ သမၼဳတိသစၥာေတြပါ ဦးဓမၼိက''
“ အင္း... အရွင္ဘုရားေျပာသလုိ သမၼဳတိသစၥာဆုိရင္ေတာ့ ျဖစ္နိဳင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေလာကီ ေဗဒင္က်မ္းေတြမွာပါတဲ့(ၿဂိဳဟ္သက္ေရာက္ေဟာနည္းအတုိင္း)လူေတြရဲ႕ကံၾကမၼာေတြဟာၿဂိဳဟ္သက္
ေရာက္ေဟာတဲ့အတုိင္းျဖစ္တယ္လုိ႔ ယုံၾကည့္ရင္ေတာ့ ''ကုသုိလ္ အကုသုိလ္ရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳး ၊
ဆုိးက်ိဳးႏွစ္မ်ိဳးစလုံး (ကံ,ကံ၏အက်ိဳး) ကုိပယ္ရာေရာက္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ 'အေဟတုက ဒိ႒ိ'ထဲ
ဝင္သြားနိဳင္တယ္။ ဒီလုိဆုိရင္ေတာ့ မဃေဒဝလကၤာသစ္မွာပါတဲ့အတုိင္း-
ေရာက္ေဟာတဲ့အတုိင္းျဖစ္တယ္လုိ႔ ယုံၾကည့္ရင္ေတာ့ ''ကုသုိလ္ အကုသုိလ္ရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳး ၊
ဆုိးက်ိဳးႏွစ္မ်ိဳးစလုံး (ကံ,ကံ၏အက်ိဳး) ကုိပယ္ရာေရာက္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ 'အေဟတုက ဒိ႒ိ'ထဲ
ဝင္သြားနိဳင္တယ္။ ဒီလုိဆုိရင္ေတာ့ မဃေဒဝလကၤာသစ္မွာပါတဲ့အတုိင္း-
သစၥာမသိ၊ ဒိ႒ိမကြာ၊ ပုဂၢိဳလ္မွာလွ်င္၊
လူတြင္မႏၶတ္၊ နတ္မွာသိၾကား၊
မုိးဖ်ား ျဗဟၼာ၊ ျဖစ္တုံပါလည္း၊
ခႏၶာၿပိဳကြဲ၊ ကုသုိလ္စဲက၊
ေဖာက္လြဲပါယ္ရြာ၊ ေရာက္ျမဲသာတည္း-ေပါ့”
စာေရးသူ ဦဣႏၵကႏွင့္စကားေျပာရင္း ေက်ာင္းတြင္းမွ အျပင္သုိ႔ ၾကည့္လုိက္မိသည္
သဘာဝမုိးကေတာ႔ေလာကလူသားေတြအတြက္ သဲသဲမဲမဲ ရြာေနဆဲပင္ ရွိေသးသည္။
သဘာဝမုိးကေတာ႔ေလာကလူသားေတြအတြက္ သဲသဲမဲမဲ ရြာေနဆဲပင္ ရွိေသးသည္။
အရွင္ဓမၼိက(ေလာင္းလုံ)
ဓမၼရတနာဓမၼၼမဂၢဇင္း တြင္ေဖၚျပခဲ႔ျပီး။
ျဂိဳဟ္ဆုိးတဲ႔လား ေဆာင္းပါးကုိလည္း ဆက္လက္ေဖၚျပပါအုံးမည္။