****နေမာ တႆဘဂဝေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ****

Thursday, June 2, 2011

ၾသရမေတာင္တန္းေပၚက စီးဆင္းခဲ႔ေသာ ေန႔ရက္မ်ား (၇)

     
နားခုိရာ ဒုံးသိမ္



စစ္ေတြကအေအးသည္ဘူးသီးေတာင္အေအးကိုမမီ၊ဘူးသီးေတာင္ကပုိေအးေနသည္။
ဘူးသီးေတာင္ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ေရမခ်ိဳးႏုိင္။ သြားတုိက္ၿပီး အိပ္ယာ၀င္ခဲ႔ရသည္။ သူ၏ေဘးနားတြင္ဦးဥကၠံသႏွင့္ ဦးပညာဓဇတုိ႔ အိပ္ေနၾကသည္။
ညေနက ေယာင္လည္လည္ျဖင့္ ဆုိကၠားသမား ပို႔ေဆာင္ေပးရာဆီသုိ႔ လုိက္လာခဲ႔သည္။ ဆုိကၠားက လမ္းအခ်ဳိးအေကြ႕သုိ႔၀င္လာၿပီး အိမ္တစ္အိမ္ေရွ႕သုိ႔အေရာက္တြင္ “သာသနာေရးမွဴးအိမ္ ေရာက္ၿပီ” ဟုဆုိကာ သူတုိ႔ကုိခ်ထားခဲ႔၏။
ၿခံတံခါးက၀င္သည္ႏွင့္ အိမ္ေရွ႕၀ရံတာတြင္ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါး ထုိင္ေနသည္ကုိ ေတြ႕လုိက္ရသည္။
“ဦးစီး   ၾကြ လာၾကၿပီဗ်ာ”
“ဦးဥကၠံသ ဟုတ္ပါတယ္။ ဦးဥကၠံသမွ ဦးဥကၠံသပါ”
ဦးဥကၠံသႏွင့္ဒုတိႏွစ္တြင္အတူတူတက္ခဲ႔ရသည္။ရင္းရင္းႏွီးႏွီးမရွိေသာ္လည္းမ်က္ႏွာခ်င္းေတာ့မစိမ္း။
ဘူးသီးေတာင္တြင္ သာသနာျပဳၾကေနသည္ကုိေတာ့ သိထားသည္။ ဦးဥကၠံသကုိေတြ႕ေတာ့ သူအားတက္သြားသည္။
ဦးဥကၠံသေျပာေနေသာ ဦးစီး ဆုိသူမွာ သာသနာေရးဦးစီးမွဴး ဦးေမာင္၀င္း ျဖစ္မည္။
ဦးစီးသည္ သူတုိ႔၏ ပစၥည္းအထုပ္မ်ားကုိ ၀ုိင္းကူသယ္ေပးသည္။ ဦးစီးဆုိသူသည္ ပိန္ပိန္ပါးပါး အသားကျဖဴျဖဴ။
သူတုိ႔အိမ္ေပၚေရာက္လာသည္။
“ဦးဇင္းတုိ႔ ဒီက ကုလားထုိင္ေပၚမွာထုိင္ၾကအုံး။” 
ဦးစီးဆုိသူက သူႏွင့္ဦးပညာဓဇကုိ ကုလားထုိင္ေပၚတြင္ ေနရာေပးသည္။ အိမ္အတြင္းသို႔ လွည့္ပတ္ၿပီးၾကည့္မိလုိက္သည္။ နံရံေပၚတြင္ မဂၤလာေဆာင္စဥ္က ႐ုိက္ကူးထားေသာ ဓာတ္ပုံအခ်ိဳ႕ကုိ ေတြ႕ရသည္။ ထုိစဥ္ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ ေရလာကပ္သည္။ သူတုိ႔ထံ ေရလာကပ္ေသာ အမ်ဳိးသမီးကုိ မဂၤလာေဆာင္ဓာတ္ပုံထဲမွမိန္္းကေလးႏွင့္တုိက္ဆုိင္ၾကည့္ေနမိသည္။အိမ္ထဲတြင္ဒကာႀကီးတစ္ေယာက္ကုိ
 လည္းေတြ႕လုိက္ရသည္ဦးစီးအိမ္တြင္မိသားစုသုိင္းသုိင္း၀ုိင္း၀ုိင္းမေတြ႕ရ။ေခမာမ႑ိဳင္ဆရာေတာ္က သာသနာေရးဦးစီးထံသုိ႔ ေပးလုိက္ေသာစာကုိ သူ ဦးစီးဆုိသူထံသုိ႔ ေပးလုိက္သည္။
“ဒကာႀကီးကုိ ေခမာမ႑ိဳင္ဆရာေတာ္က ေပးလုိက္တဲ႔စာ”
ဦးစီးဆုိသူသည္ သူေပးေသာစာကုိ ယူလုိက္ၿပီး စာအိပ္ကုိၾကည့္ေနသည္။
“တပည့္ေတာ္မဟုတ္္ဘူးဘုရား။ မနက္ျဖန္မွ သာသနာေရးမွဴးအိမ္ကုိ သြားေပးရမယ္” ဟုေျပာၿပီး စာအိပ္ကုိ သူ႔အား ျပန္ေပးသည္။ 
သာသနာေရးမွဴးဦးေမာင္၀င္းဆုိသူမွာထုိဒကာမဟုတ္ေၾကာင္းသိလုိက္ရသည္။ မဂၤလာေဆာင္္စဥ္က ႐ုိက္ထားေသာဓာတ္ပုံေနာက္ခံရွိစာသားမ်ားကုိဖတ္ၾကည့္မိေတာ့“ကုိေအာင္ကုိ+မဦးသန္း” ဟုေတြ႕ရသည္။ သူစေတြ႕ေသာ ဒကာမွာ ကုိေအာင္ကုိျဖစ္ေၾကာင္း ဓာတ္ပုံမွတစ္ဆင့္ သိလုိက္ရသည္။
“အိမ္မွာကေတာ့ လူေတြမရွိဘူး။ စစ္ေတြသြားၾကတယ္။ စစ္ေတြမွာ ကေလးမီးဖြားသြားၾကတယ္။ မနက္ျဖန္မွ သာသနာေရးဦးစီးမွဴးအိမ္ေရာ မ.ယ.က ႐ုံးမွာပါ လက္မွတ္ထုိး သြားၾကတာေပါ့။” ဟု ဦးဥကၠံသ က ေျပာသည္။
                          xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
သူဘယ္အခ်ိန္ အိပ္ေပ်ာ္သြားသည္မသိ။ အိပ္ယာႏုိးေတာ့ မုိးစင္စင္လင္းေနသည္။
ဦးဥကၠံသေခၚသြားေသာ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ တစ္ဆုိင္သုိ႔ သြားခဲ႔ၾကသည္။ ၿပီးေတာ့ အ႐ုဏ္ဆြမ္းအေနျဖင့္ ထမင္းေၾကာ္စားၾကသည္။ လဖက္ရည္ဆုိင္ကအျပန္ သာသနာေရးမွဴး ဦးစီးအိမ္သုိ႔ သြားသည္။ ေန႔ဆြမ္းမစားမီ မ.ယ.က ႐ုံးသုိ႔သြားကာ ဘူးသီးေတာင္သုိ႔ ေရာက္ရွိေၾကာင္း လက္မွတ္သြားထုိးရသည္။ ဦးပညာဓဇကေတာ့အရုဏ္္ဆြမ္းဘုဥ္းေပးၿပီးသည္ႏွင့္ သာသနာျပဳဌာနတည္ရွိရာ ေမာင္ေတာသုိ႔သြားၿပီ။
“ဦးဇင္းသာသနာျပဳဌာနက ေတာင္ေပၚမွာ။ ဒုံးသိမ္သာသနာျပဳဌာနကုိ အရင္သြားရတယ္။ ဒုံးသိမ္က ဘူးသီးေတာင္နဲ႔ ေျခာက္မုိင္ေလာက္ေ၀းတယ္။ ေႏြဘက္ဆုိရင္ေတာ့ ဆုိင္ကယ္နဲ႔ သြားလုိ႔ရေပမယ့္ မုိးတြင္းဆုိရင္ေတာ့ ေျခလ်င္သြားရတယ္။ တပည့္ေတာ္တုိ႔ ႏွစ္နာရီေလာက္မွ ဒုံးသိမ္ကုိ သြားၾကတာေပါ့”
ဦးဥကၠံသ က သူ႔ကုိေျပာသည္။ ဦးဥကၠံသ က သူ၏ MP-4 ထဲကပုံရိပ္အခ်ဳိ႕ကို သူ႔ကုိျပသည္။ ဒုံးသိမ္ပုထုိးေတာ္ႀကီး ဟူေသာဆုိင္းဘုတ္ကုိေရးေနေသာ ဦးဇင္းသုံးပါးကုိ ေတြ႕ရသည္။ ထုိသုံးပါးထဲတြင္ ႏွစ္ပါးကုိေတာ့ သူမွတ္မိေနသည္။ ရန္ကုန္ သာသနာ့တကၠသုိလ္တြင္ အတူေနခဲ႔ရေသာေၾကာင့္ပင္။ သုိ႔ရာတြင္ ဘြဲ႕အမည္ေတာ့ သူမမွတ္မိ။
“ဒီဟာကဦးဣႏၵက၊အရွင္ဘုရားအခုတာ၀န္က်တဲ႔မင္းကုိင္းသာသနာျပဳဌာနက။ဒီဟာကဦးအဂၢဥာဏ၊ 
၀ါးနက္႐ုံသာသနာျပဳဌာနက။ဒါက မႏၱေလးတကၠသိုလ္ဆင္း ဦးသုမဂၤလ၊ ဒုံးသိမ္မွာ တာ၀န္က်တယ္။ အခု အားလုံးဒုံးသိမ္မွာ ရွိေနၾကတယ္”
ဒုံးသိမ္ဆုိသည္မွာေရွးေဟာင္းပုထုိးေတာ္ႀကီးတစ္ခုျဖစ္သည္။MP4ထဲတြင္ေတြ႕ေနရေသာဒုံးသိမ္သာ
သနာျပဳဌာနတြင္ရွိေသာဒုံးသိမ္ပုထုိးေတာ္ႀကီးကုိဖူးျမင္ရသည္မွာ ၾကည္ႏူးစရာ။  
“ဒီလုိေနရမွာသာေနရရင္ဘယ္ေလာက္ေကာင္းမွာလဲ” ဟု စိတ္ထဲတြင္ ေတာင့္တမိလုိက္ေသးသည္။
“ပစၥည္းေတြကေတာ့လုိအပ္တာေလာက္ပဲယူသြား။က်န္တာေတြကုိေနာက္မွျပန္္လာသယ္လုိ႔ရတယ္” ဦးဥကၠံသ က ေျပာသည္။
ႏွစ္နာရီထုိးၿပီးသည္ႏွင့္ဦးေအာင္္ကုိတုိ႔အိပ္မွဆုိကၠားျဖင့္ထြက္လာခဲ႔သည္။သူ၏ပစၥည္းႏွစ္ထုတ္အနက္
တစ္ထုတ္သာယူခဲ႔သည္။ က်န္တစ္ထုတ္ကုိ ဦးေအာင္ကုိအိမ္တြင္ ထားခဲ႔သည္။ အိမ္ကထြက္လာခဲ႔၍ ဆယ္မိနစ္ခန္႔အၾကာတြင္ေခ်ာင္းကမ္းနားကုိေရာက္လာသည္။ေတာင္ဘဇာသုိ႔သြားေသာေခ်ာင္းဟုဆုိသည္။ 


ေခ်ာင္းတစ္ဖက္ကမ္းကုိ ေလွျဖင့္ကူးၾကရသည္။ ေလွထဲတြင္ ကုလားေတြက မ်ားေနသည္။ ေခ်ာင္းတစ္ဖက္အေရာက္ ေစ်းဆုိင္ေလးေတြကုိ ေတြ႕ရသည္။ ေစ်းဆုိင္ေလးေတြအနီး လမ္းေဘးတြင္ ဆုိင္ကယ္သုံးစီး ရပ္ထားသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။
“ေဟ့ ဘယ္သူ႔အလွည့္လဲေဟ့။ သြားမယ္” 
ဦးဥကၠံသ စကားအဆုံး ေစ်းဆုိင္ထဲက လူတစ္ေယာက္ထြက္လာသည္။ ထုိသူ၏ဆုိင္ကယ္ႏွင့္ပင္ ပစၥည္းထုတ္ကုိ ဆုိင္ကယ္ေရွ႕တင္၍ သူႏွင့္ ဦးဥကၠံသက ဆုိင္ကယ္ေနာက္တြင္ထုိင္ကာ ထုိဆိပ္ကမ္းမွ ဒုံးသိမ္သာသနာျပဳဌာနသုိ႔ ထြက္ခြာလာခဲဲ႔သည္။
ဆုိင္ကယ္သြားေသာလမ္းသည္မညီမညာ။ လမ္းသည္ ေက်ာက္ခဲလုံးႀကီးေတြျဖင့္ အတိၿပီးေနသည္။ ဆုိင္ကယ္လမ္းေၾကာေလး တစ္ေၾကာင္းသာ ေရြး၍ေမာင္းေနရသည္။ ဒီလမ္း၌ ဆုိင္ကယ္စီးရသည္မွာ ျမင္းစီးရသလုိပင္ ျဖစ္မည္ဟုထင္သည္။ လမ္း၏အေကြ႕တစ္ခုတြင္ ေတာင္ေျခတြင္ ေဆာက္ထားေသာ အေဆာက္အဦမ်ားကုိေတြ႕ရသည္။စကခ၁၅ တပ္မဟု ဆုိသည္။ ထုိျမင္ကြင္းမွ မိနစ္ႏွစ္ဆယ္ခန္႔အၾကာတြင္ စစ္တပ္တစ္ခုအနီးတြင္ ျဖတ္သြားရျပန္သည္။ ခမရ ၅၅၁ ဟု ေတြ႕ရ၏။ ထုိ႔ေနာက္ ရြာေလးတစ္ရြာကုိ သစ္ေတာအုပ္ေလးေတြအၾကား ေတြ႕ရသည္။ ထုိရြာေလးအေရွ႕ လမ္းကေလးထဲသုိ႔ ခ်ဳိး၀င္ေတာ့ MP-4 ထဲတြင္ ေတြ႕ျမင္ခဲ႔ရေသာ ဒုံးသိမ္ပုထုိးေတာ္ႀကီးႏွင့္ ဒုံးသိမ္သာသနာျပဳဌာနသို႔ ေရာက္ရွိပါေတာ့သည္။

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 ဒုံးသိမ္


ဒုံးသိမ္ဟူေသာအမည္သည္ ေရွးေဟာင္းပုထုိးေတာ္္ႀကီး အမည္ျဖစ္သည္။ ထုိပုထုိးေတာ္ႀကီးကုိ အမွီျပဳ၍ သာသနာျပဳဌာနကုိလည္း ဒုံးသိမ္သာသနာျပဳဌာနဟု အမည္ေပးထားသည္။ ထုိ႔အတူ ဒုံးသိမ္သာသနာျပဳဌာနတည္ရွိရာ ရြာကေလးကုိလည္း ဒုံးသိမ္ရြာဟုပင္ ေခၚသည္။
ဒုံးသိမ္ရြာသည္ ဘူးသီးေတာင္၊ေက်ာက္ေတာ္သြားေသာကားလမ္းေဟာင္းေဘးတြင္ တည္ရွိၿပီး အိမ္ေျခေလးဆယ္ခန္္႔ေလာက္သာ ရွိသည္။ ဒုံးသိမ္ရြာ၏ အေနာက္ဘက္တြင္ အတြင္းငွက္ေသရြာ ရွိသည္။ ထုိရြာသည္ ဘာသာျခားရြာျဖစ္သည္။ အိမ္ေျခေလးရာေက်ာ္ေလာက္ ရွိသည္။ ဒုံးသိမ္ရြာ၏ ေရွ႕ဘက္တြင္ ကင္းေတာင္ရြာရွိသည္။ ထုိရြာသည္လည္း ဘာသာျခားရြာပင္ျဖစ္သည္။ အိမ္ေျခ ေျခာက္ရာခန္႔ရွိသည္။
ထုိဘာသာျခားရြာႀကီး ႏွစ္ရြာအၾကားတြင္ ဒုံးသိမ္သာသနာျပဳဌာန၊ ဒုံးသိမ္ပုထုိးေတာ္ႀကီးႏွင့္ ဒုံးသိမ္ရြာ တည္ရွိသည္။ 

                                     ဒုံးသိမ္သာသနာျပဳဌာန ႏွင္႔
                               သစ္ပင္မ်ားအုပ္ဆုိင္းေနေသာ ဒုံးသိမ္ရြာေလး

“ဒုံးသိမ္ဆုိတဲ႔နာမည္ကဒီေစတီကုိမင္းဘာဘုရင္(ေအဒီ-၁၅၃၁-၁၅၅၃)ကစတင္တည္ထားခဲ႔ၿပီးေတာ့
ဒုံးညိဳမင္းလုိ႔ ထင္ရွားခဲ႔တဲ႔ စႏၵ၀ိဇယရာဇာမင္း (ေအဒီ-၁၇၁၀-၁၇၃၁) က ထပ္မံ မြန္းမံခဲ႔တယ္။ အဲဒီကေန ဒုံးညဳိမင္း လွဴခဲ႔တဲ႔သိမ္မို႔ ဒုံးညိဳသိမ္။ ေနာက္ေတာ့ ဒုံးသိမ္ဆုိၿပီး ျဖစ္လာခဲ႔တယ္”
ဒုံးသိမ္သာသနာျပဳဌာနဦးသုမဂၤလကရွင္းျပသည္။ ေမယုေတာင္စြယ္ဆီသုိ႔ တေရြ႕ေရြ႕ဆင္းေနေသာ ေနလုံးႀကီးကုိေနာက္ခံထား၍ဒုံးသိမ္ပုထုိးေတာ္ႀကီးကုိ ဖူးျမင္ရသည္မွာ ပုိ၍ ၾကည္ညဳိစရာေကာင္းေလသည္။
ပုထုိးေတာ္ႀကီး ပတ္ပတ္လည္တြင္ ပုထုိးေတာ္ႀကီးႏွင့္ ပုံစံတူ အရံေစတီ (၁၂) ဆူရွိသည္။ ပုထုိးေတာ္ႀကီး၏အေရွ႔ေျမာက္ေထာင့္ေစတီႏွစ္္ဆူၾကားတြင္ တစ္စစီအက္ကြဲၿပဳိပ်က္ေနေသာဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္
မ်ား ေက်ာက္ဆစ္လက္ရာမ်ားဦးေခါင္းေတာ္ျပတ္ေနေသာ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ား ဗ်ာလ႐ုပ္တုတုိ႔ကုိ ေတြ႕ရသည္။ ဗ်ာလ႐ုပ္တုိ႔မွာ ဆက္စပ္၍ပင္မရေတာ့။
“ဒီအက်ဳိးအျပတ္ေတြဟာဘာသာျခား(မြတ္ဆလင္)ေတြရဲ႕ လက္ခ်က္ေပါ့။ တစ္ခ်ိန္က ဘူးသီးေတာင္ ေမာင္းေတာမွာ ျဖစ္ပြားခဲ႔တဲ႔ ဘာသာေရးအဓိက႐ုဏ္းရဲ႕ ျပယုဂ္ေတြေပါ့”
ဦးသုမဂၤလ ေျပာေသာထုိစကားေၾကာင့္ သူ၏ရင္ထဲ နင့္ကနဲ ခံစားလုိက္ရသည္္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔၏ တန္ဖုိးထားကုိးကြယ္ရာ အထိမ္းအမွတ္ ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ား၊ သမုိင္း၀င္ေရွးေဟာင္း႐ုပ္တုမ်ား အခုေတာ့ ဘာသာျခား(မြတ္ဆလင္)တုိ႔၏ဖ်က္ဆီးမႈေၾကာင့္ဒုံးသိမ္ဘုရားကုန္းေတာ္ေပၚတြင္ကုိယ္အဂၤါမျပည့္မစုံဘ၀ျဖင့္ လဲေလ်ာင္းေနရေပၿပီ။ 





သာသနာေတာ္အတြက္ ရင္ေလးစရာ။ အခု ဘူးသီးေတာင္၊ ေမာင္ေတာနယ္တြင္ ဘာသာျခား (႐ုိဟင္ဂ်ာလုိ႔ေခၚတဲ႔မြတ္ဆလင္) ေတြက ၉၅/၉၈ ရာခုိင္ႏႈန္းရွိေနၿပီ။ ေနာင္အႏွစ္ ငါးဆယ္အတြင္း ဤဘူးသီးေတာင္၊ ေမာင္ေတာေဒသသည္ မည္သုိ႔ ရွိေနမည္နည္း။ ေတြးၾကည့္မိတုိင္း ျမန္မာႏုိင္ငံသား တစ္ဦးအေနျဖင့္ ရင္ေလးမိပါေတာ့သည္။ 
 က်ဳိးျပတ္ေနေသာ ယဥ္ေက်းမႈလက္ရာမ်ား၊ ဗုဒၶ႐ုပ္ပြားေတာ္မ်ားသည္ သူ႔အား စိတ္နားထဲတြင္ ၾကားႏုိင္ေသာ စကားမ်ားကုိ မ်ားစြာေျပာေနပါသည္။
“ကင္းေတာင္ရြာ၊ဘာသာျခားတစ္ဦးရဲ႕ၿခံထဲမွာဘုရားဆင္းတုေတာ္အပုိင္းအျပတ္တစ္ခု ရွိေသးတယ္။ မနက္ျဖန္္မွ အရွင္ဘုရားကုိ လုိက္ျပအုံးမယ္”
“ဦးသုမဂၤလ၊ အရွင္ဘုရားသိသေလာက္ ဒုံးသိမ္ဘုရားသမုိင္း တပည့္ေတာ္ကုိ ေျပာျပပါအုံး”
ဦးသုမဂၤလကုိသူေတာင္းဆုိမိသည္။သူဒုံးသိမ္ဘုရားအေၾကာင္းကုိပုိမုိသိခ်င္လာသည္။ပုထုိးေတာ္ႀကီး တည္ေဆာက္ပုံကလည္းထူးျခားသည္။ေက်ာက္တုံးႀကီးမ်ားကုိထြင္းထု၍အဆင့္ဆင့္စီထားသည္။
ထီးေတာ္ႀကီးကလည္းမႈိပြင့္ႀကီးတစ္ခုထုိးထြက္ေနသကဲ႔သို႔ရွိ၏။ထီးေတာ္ႀကီးကုိေရႊေရာင္သုတ္ထား
သည္။
ဒုံးသိမ္ေစတီသည္ မဟာသိမ္သုံးခုထဲတြင္ တစ္ခုအပါအ၀င္ျဖစ္သည္။ မဟာသိမ္ဆုိသည္မွာ သီဟုိဠ္ကၽြန္းမွ မဟာသိမ္၊ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕မွ ထုကၠန္သိမ္၊ ဘူးသီးေတာင္ၿမိဳ႕မွ ဒုံးသိမ္ တုိ႔ျဖစ္သည္။
ဤ ဒုံးသိမ္ပုထုိးေတာ္ကုိ ရခုိင္ျပည္နယ္၏ အေနာက္ဘက္အကာ (အရံအတား) အျဖစ္ မင္းဘာဘုရင္က တည္ထားခဲ႔ၿပီးေနာက္ ဒုံးညိဳမင္းဟု ထင္ရွားသည့္ စႏၵ၀ိဇယရာဇာက ထပ္မံ ျပဳျပင္ခဲ႔သည္။
ရခုိင္ရာဇ၀င္တြင္ “စႏၵ၀ိဇယရာဇာမင္းကား ေရႊ၀င္းေတာ္၊ၿမိဳ႕ျပ၊က်ဳံးေျမာင္း၊ပစၥင္ရင္တားတုိ႔ကို အသစ္ျပင္ဆင္ျပဳေစေတာ္မူသည္။ သကၠရာဇ္-၁၈၀ျပည့္ႏွစ္ (ေအဒီ-၁၇၁၈) တြင္ ရတနာဗိမာန္နန္းေတာ္ကုိ ေဆာက္လုပ္ေတာ္မူသည္။ ႐ုပ္ရွင္ေတာ္ မဟာမုနိသိမ္ေတာ္ အစရွိေသာ သိမ္ေပါင္း (၈၀၀) ေရကန္ေပါင္း (၈၀၀) ေက်ာင္းေပါင္း (၈၀၀) တုိ႔ကုိ ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္္းေတာ္ မူသည္။
“အရွင္ဘုရား၊ ဟုိမွာၾကည့္”
ဦးသုမဂၤလညႊန္ျပရာသုိ႔ သူ ၾကည့္လုိက္သည္။ ဒုံးသိမ္ပုထုိးေတာ္ႏွင့္ လယ္ႏွစ္ကြက္ အျခားတြင္ တာေပါင္းႀကီးတစ္ခုကုိေတြ႕ရသည္။မိန္းမပ်ဳိေလးႏွစ္ဦးေရအုိးကိုခါးထစ္ခြအေနအထားျဖင့္ေပြ႔ခ်ီကာ ေယာက္်ားေလးတစ္ဦးက ေရအုိးကုိပုုံးေပၚထမ္းကာ ထုိတာေပါင္းမွ ထြက္ေပၚလာသည္။
  “အဲဒါ ေရကန္ႀကီးတစ္ကန္္ပဲ၊ တပည့္ေတာ္တုိ႔ သြားၾကည့္ရေအာင္”

                          ဒုံးသိမ္ပုထုိးေတာ္ၾကီးနားကေရကန္                                               ဓာတ္ပုံအတက္နားက ေတြရေသာရြာမွာ အိမ္ေျခ ၆၀၀ေက်ာ္ရွိေသာ ကင္းေတာင္(ဘာသာျခား)ရြာ

သူ ႏွင့္ ဦးသုမဂၤလ ဒုံးသိမ္ပုထုိးေတာ္ႀကီးရင္ျပင္မွ ေရကန္သုိ႔ ဦးတည္ထြက္လာခဲ႔သည္။
“ဒီေရကန္ဟာ အလ်ား၁၇၅ ေပ၊အနံ ၁၅၅ ေပ ရွိတယ္။ ဒုံးသိမ္ပုထုိးေတာ္ႀကီးနဲ႔ ဆက္စပ္ၾကည့္ေတာ့ ဒုံးသိမ္ပုထုိးေတာ္ႀကီးဟာ စႏၵ၀ိဇယရာဇာလုိ႔ ေခၚတဲ႔ ဒုံးညိဳမင္းရဲ႕ ကုသုိလ္ျဖစ္မယ္လုိ႔ ထင္တယ္။ ဒီပုထုိးေတာ္ႀကီးကုိ စတင္တည္တာဟာ မင္းဘာဘုရင္လား၊ စႏၵ၀ိဇယလုိ႔ေခၚတဲ႔ ဒုံးညိဳမင္းလားဆုိတာ ဆက္လက္ ေလ့လာဖုိ႔ လုိေနတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဒုံးသိမ္ဆုိတဲ႔ နာမည္ကလည္း အရွင္ဘုရားကုိ တပည့္ေတာ္ေျပာခဲ႔သလုိ ဒုံးညိဳမင္းသိမ္ဆုိတဲ႔ နာမည္က ဆင္းသက္လာခဲ႔တာ ဆုိေတာ့ စႏၵ၀ိဇယရာဇာမင္းရဲ႕ ေကာင္းမႈ ျဖစ္ဖုိ႔ မ်ားမယ္လုိ႔ထင္တယ္”
ေရကန္္ေပၚကေန ေတာင္ဘက္ကုိၾကည့္လုိက္ေတာ့ ေစတီတစ္ဆူႏွင့္ ရြာတစ္ရြာကို ေတြ႕ရသည္။ ၾကာညိဳျပင္ရြာဟု သိရသည္။ 

                                                                      ၾကာညိဳျပင္ရြာ

ၾကာညိဳျပင္ရြာသည္ရခုိင္တုိင္းရင္းသားတုိ႔စုစည္းေနထုိင္ေသာ ရြာျဖစ္သည္။ထုိရြာ၏အေရွ႕ဘက္တြင္
စုိင္းတင္ေခ်ာင္းရွိသည္။ထုိစုိင္းတင္ေခ်ာင္း၏အေရွ႕ဘက္ကမ္းတြင္သရက္ျပင္ရြာရွိသည္ဟုဆုိသည္။ 
သရက္ျပင္ရြာသည္လည္း ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ရခုိင္တုိင္းရင္းသားတုိ႔ ေနထုိင္ရာ ရြာျဖစ္သည္။ သရက္ျပင္ရြာႏွင့္ ကပ္လွ်က္ ရြာတစ္ရြာက ဖုံညိဳလိပ္ရြာ ဟုဆုိသည္။ ထုိရြာတြင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ရခုိင္ေရာ ဘာသာျခားမြတ္ဆလင္ေတြပါ ရွိသည္ဟု ဆုိသည္။ ဘာသာျခားေတြက အမ်ားစု ေနထုိင္ၾကသည္။
ေနလုံးႀကီးသည္ ေမယုေတာင္စြယ္ႏွင့္ ထိကပ္ေတာ့မည္။ ျမဴႏွင္းမႈံတုိ႔သည္ ေ၀့၀ဲက်ဆင္းလာၿပီ။
သူ ႏွင့္ ဦးသုမဂၤလ ေစတီရင္ျပင္ဆီသုိ႔ ျပန္လွည့္လာခဲ႔ၾကသည္။
“ဒီပုထုိးေတာ္ႀကီးဟာ ဥာဏ္ေတာ္အျမင့္ (၅၄) ေပ၊ ေအာက္ေျခလုံးပတ္ (၈၇)ေပ (၉)လက္မ ရွိတယ္၊ ဒုံးသိမ္ပုထုိးေတာ္ႀကီးရဲ႕ ပုရ၀ုဏ္အက်ယ္အ၀န္းက အလ်ား (၁၈၂)ေပ၊ အနံ ေပ(၉၀) ရွိတယ္”
ဦးသုမဂၤလ ေျပာျပခ်က္မ်ားကုိ နားေထာင္ရင္း သူ႔စိတ္ထဲက ပုထုိးေတာ္ႀကီး၏ ဥာဏ္ေတာ္ကုိ လုိက္တုိင္းတာေနမိသည္။
“ရြာထဲက ဒကာေတြေျပာျပလုိ႔ သိရတာက ဒီပုထုိးေတာ္ႀကီးအရင္က ၿပိဳက်ေနၿပီး ၿခဳံႏြယ္ေတြ ပိတ္ဖုံးေနတယ္။ သရက္ပင္ႀကီးႀကီး ႏွစ္ပင္္ကလည္း ဘုရားပုရ၀ုဏ္အတြင္းမွာ ရွိေနခဲ႔တယ္လုိ႔ ဆုိတယ္။ အခုျမင္ရတဲ႔ တံတုိင္းႀကီးကေတာ့ ေရွးလက္ရာအတုိင္းပဲ ရွိေနတယ္”
ပုရ၀ုဏ္တံတုိင္းႀကီးသည္ ငါးေပနီးပါးခန္္႔ျမင့္သည္။ ထုိတံတုိင္းႀကီးက ဒုံးသိမ္ပုထုိးေတာ္ႀကီး၏ အတိတ္သမိုင္း ခမ္းနားထည္၀ါမႈကုိ ျပေနေသာ ပုံရိပ္အခ်ိဳ႕ျဖစ္ေနပါသည္။
“ဦးသုမဂၤလ ဒီပုထုိးေတာ္ႀကီးကုိဖ်က္ဆီးတုန္းက ဘာသာျခားေတြ အဖုိးရတနာေတြကုိ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ရသြားလဲမသိဘူးေနာ္။”
သူ၏ထင္ျမင္ခ်က္ကုိ ေျပာမိသည္။
“အရွင္ဘုရား ေတြ႕လား ဟုိ.. သရက္ေတာအုပ္ေလးရွိေနတဲ႔ ေတာင္ကုန္ေလး တစ္ခုဟာလည္းပဲ ေစတီတစ္ဆူရဲ႕ ေနရာပဲ၊ အဲဒီေစတီရဲ႕ ေနရာေဟာင္းမွာ ဌာပနာေတြကုိ ေဖာက္ယူထားတာဟာ ေရတြင္းႀကီးတစ္လုိ ျဖစ္ေနတယ္။ ေနာက္္ေတာ့ သြားၾကည့္ၾကတာေပါ့။”
“တပည့္ေတာ္တုိ႔ ေစတီထဲ၀င္ၾကည့္ရေအာင္”
ေစတီ၏မုခ္ေပါက္၀တြင္ သမုိင္း၀င္ ဆုေတာင္းျပည့္ ဒုံးသိမ္ပုထုိးေတာ္ႀကီး ဟု အနီေရာင္ေနာက္ခံ ထား၍ ေရႊေရာင္စာလုံးမ်ားျဖင့္ ေရးသားထားသည္။
“ဒါက တပည့္ေတာ္တုိ႔ ေရာက္ၿပီးမွ ေရးထားတာ”
ပုထုိးေတာ္ႀကီးထဲသို႔ ၀င္လုိက္ေသာအခါ ေအးစိမ့္ေနသည္။ ပုထုိးေတာ္ႀကီး၏ လုိ္ဏ္ဂူအတြင္းကေန အေပၚကုိေမာ့ၾကည့္လုိက္ေတာ့ အတုံးလုိက္ အတစ္လုိက္စီထားသည့္ ေက်ာက္တုံးႀကီးမ်ားကုိ ေတြ႕ရသည္။ လုိဏ္ဂူအထဲတြင္ ထုိင္ေတာ္မူ ႐ုပ္ပြားတစ္ဆူ ရွိသည္။ ေရွးေဟာင္းလက္ရာကုိ ျပန္လည္ မြမ္းမံထားသည္ဟု ဆုိသည္။
ဒုံးသိမ္ပုထုိးေတာ္ႀကီးသည္ ႏွစ္ေပါင္းၾကာျမင့္စြာ ပ်က္စီးေနခဲ႔ၿပီး ၿခဳံႏြယ္မ်ား ဖုံးအုပ္ေနခဲ႔သည္။ ၁၉၉၀-ခုႏွစ္၊ ေမလ (၁၀) ရက္ေန႔မွစ၍ ႐ုပ္္လုံးျပန္ေပၚလာခဲ႔သည္။ ဒုံးသိမ္ပုထုိးေတာ္ႀကီး၏ ပုံသ႑ာန္သည္ မည္သည့္ပုံသ႑ာန္ျဖစ္သည္ဟု မခန္႔မွန္းႏုိင္၊ ဒုံးသိမ္ပုထုိးေတာ္ႀကီးမွာ သပိတ္လုံးမွစ၍ ပ်က္စီးေနခဲ႔သည္။ ပန္းရံဆရာတုိ႔ ျပဳလုပ္ရမည့္ အခက္အခဲကုိ ဆရာႀကီး ဦးဦးသာထြန္းက ေျဖရွင္းေပးခဲ႔သည္။
ဆရာႀကီး ဦးဦးသာထြန္းသည္ ရခုိင္ရာဇ၀င္ႏွင့္ ေရွးေဟာင္းသုေတသန ပညာရွင္ တစ္ဦးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေျမာက္ဦးေခတ္ ေစတီပုံသ႑ာန္မ်ားကုိ ေကာင္းစြာသိရွိသည္။ ဒုံးသိမ္ပုထုိးေတာ္ႀကီးသည္ ေျမာက္ဦးေခတ္လက္ရာျဖစ္သည္။ ဒုံးသိမ္ပုထုိးေတာ္ႀကီး မၿပိဳပ်က္ဘဲ က်န္ရွိေနေသာ ေခါင္းေလာက္ပုံသ႑ာန္ကုိ အေျခခံၿပီး ဤသိမ္ေတာ္သည္ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕ေတာ္ေဟာင္း ထုကၠန္သိမ္၏ ပုံသ႑ာန္အတုိင္း ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ေကာက္ခ်က္ခ်ခဲ႔သည္ ဟု ဆုိသည္။
“ဂူ၀ကုိ ရွင္းလင္းၿပီး အတြင္းထဲ၀င္ၾကည့္ေတာ့ ခု တပည့္ေတာ္တုိ႔ ေတြ႕ေနရတဲ႔ ဒီဂူအတုိင္း အေကာင္းပကတိ ေတြ႕ရတာတဲ႔”
ဂူတစ္ခုလုံး အထပ္ထပ္စီထားေသာ ေက်ာက္တုံးမ်ားျဖင့္ ေပါင္းကူးတည္ေဆာက္ထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ဂူထဲတြင္ ေလ၀င္ေပါက္သုံးေပါက္ကုိလဲ ထုတ္ခ်င္းေပါက္ ေဖာက္ထားသည္။ ထုိအေပါက္မွ အလင္းေရာင္မ်ားပင္ အတြင္းသုိ႔၀င္ေနသည္။ ေျမာက္ဘက္အေပါက္ထဲတြင္ ပ်ားအုံတစ္ခုကလည္း ရွိေနေသးသည္။
ထုိပုထုိးေတာ္ႀကီး တည္ေဆာက္ေသာအခါ ဘူးသီးေတာင္ၿမိဳ႕က ေအးေစတီဆရာေတာ္ ဦးေဆာင္ပါ၀င္ခဲ႔သည္။ အတြင္းေရးမွဴး(၁) ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီးခင္ညြန္႔ ဦးေဆာင္ၿပီး ဌာနဆုိင္ရာမ်ား စုေပါင္းကာ ဒကာ/ဒကာမမ်ား တုိ႔၏ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈျဖင့္ ပုထုိးေတာ္ႀကီးကုိ ၀ုိင္း၀န္း ျပဳျပင္ခဲ႔ၾကသည္။
ေစတီေတာ္ႀကီးအတြက္ ေစာင့္ေရွာင့္ထိန္းသိမ္းႏုိင္ရန္ ဒုံးသိမ္ရြာကုိ တည္ထားေပးခဲ႔သည္။ အစတည္ထားခဲ႔စဥ္က ဒုံးသိမ္ရြာသည္ ဒုံးညဳိရြာအျဖစ္ တည္ထားခဲ႔ေသာ္လည္း ယခုအခါ ဒုံးသိမ္ဟူေသာ အမည္ျဖင့္ ထင္ရွားသည္။
ေနလုံးႀကီးသည္ ေမယုေတာင္စြယ္ဆီသုိ႔ ငုပ္႐ႈိး၀င္သြားခဲ႔ၿပီ။ ဆည္းဆာေရာင္ျခည္တုိ႔သည္ ေကာင္းကင္ေပၚတြင္ လိေမၼာ္ရည္ဆမ္းလ်က္။ ငွက္ကေလးေတြကလည္း တစ္အုပ္ၿပီးတစ္အုပ္ အိပ္တန္းဆီသုိ႔ ပ်ံသန္းသြားေနၾကသည္။ 



 အရွင္ဓမၼိက (ေလာင္းလုံ)

                                                




0 comments em “ၾသရမေတာင္တန္းေပၚက စီးဆင္းခဲ႔ေသာ ေန႔ရက္မ်ား (၇)”

Post a Comment

 

ဘဝအလင္းေရာင္ Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger