****နေမာ တႆဘဂဝေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ****

Tuesday, September 13, 2011

ေရႊလက္စြပ္ မခြ်တ္ပစ္္ပါေလႏွင္႔


 

           မနက္က ေမာင္ထြန္းထံက ၾကားလိုက္ရေသာစကားေၾကာင့္ သူ့စိတ္အစဥ္က စိုးရိမ္မွတ္သို႔ ေရာက္
သြားခဲ့သည္။
          ထိုစိုးရိမ္မွတ္ကို ဘာသာတရားျဖင့္ တိုင္းတာခဲ့သည္လား၊ အေတြ႔အၾကံဳအရ အုပ္စု၏ သမဂၢီသေဘာ
နွင့္ ခ်ိန္ညိွခဲ့သည္လား ဆိုသည္ကိုေတာ့ သူခ်က္ခ်င္း မဆံုးျဖတ္နိုင္ခဲ့။
          ထမင္းတစ္အိုး အက်က္မညီလွ်င္ စား၍မျဖစ္ေတာ့ ထမင္း၀ိုင္းအတြင္း သားသမီးမ်ားအၾကိဳက္ကဲြျပား ေနလွ်င္ မိဘတို႔ အခက္ၾကံဳမည္။ ထို့အတူ သူသာသနာျပဳတာ၀န္က်ရာ အုပ္စုအတြင္း အယူ၀ါဒ ကာလာစံု ေရာယွက္မႈမ်ား လာပါကလည္း စုစည္းရပုိခက္သည္ ဟု သူျမင္မိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း သည္ခရီးကို ေရြး ခ်ယ္ခဲ့ျပီး သည္ေတာင္ၾကီးကို သူခ်ီတက္ေနရျခင္းျဖစ္သည္။


                                            xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

          သာသနာ့တကၠသိုလ္သို႔ ေရာက္ျပီဆိုကတည္းက တစ္ေန့ ေတာင္တန္းေဒသသုိ႔မလဲြမေသြ သြားရ မည္ ျဖစ္ရာ ေတာင္တန္းက သူ႔ဦးေနွာက္၏ အကန္႔တစ္ကန္႔အတြင္းေနရာ ယူထားခဲ့သည္။ အင္တာဗ်ဴး ေျဖ ဆိုစဥ္ကပင္''အရွင္ဘုရား ေတာင္တန္းေဒသကို သြားနိုင္ပါမည္လား'' ဟု ဆရာေတာ္ တစ္ပါး၏ အေမးကို  ''သြားနိုင္ပါသည္ အရွင္ဘုရား'' ဟု သူတက္တက္ၾကြၾကြ ေျဖဆိုခဲ့သည္ကို မွတ္မိေနသည္။
သို႔ရာတြင္ ဤေနရာ ဤေဒသသို႔ ေရာက္လိမ့္မည္ဟု အိမ္မက္ပင္ မမက္ခဲ့ဘူး။
          သူ ဘူးသီးေတာင္ေဒသသို႔ စေရာက္ကတည္းက ဘာသာျခား တိုင္းျပည္တစ္ခုသို႔ေရာက္ေနသလို ခံစားရသည္။ ”လူလည္းတေထြ ေရလည္းတျခား” ဟူေသာ ဆရာၾကီးမင္းသု၀ဏ္၏ရသစာတမ္း တစ္ပုဒ္ကုိ သတိရမိသည္။
      ဘ/ကေက်ာင္းကို အုပ္ခ်ဳပ္ရသူအျဖစ္ဆိုရန္မွာလည္း စိတ္ကူးပင္ မရိွခဲ့ပါ။  
      ျမိဳ ခမီးတိုင္းရင္းသားတို့၏ ပညာေရးလိုအပ္ခ်က္ကို ျဖည့္ဆည္းသည့္အေနျဖင့္ ဦးကၠုႏၵကနွင့္တဲြဖတ္၍ ဘကေက်ာင္းကို တည္ေထာင္ဖြင့္လွစ္ခဲ့သည္။ ဦးဣနၵကတာ၀န္ ျပီးဆံုး၍ ျပန္ၾကြသြားေတာ့ ေက်ာင္းကို အုပ္ ခ်ဳပ္ရသူအျဖစ္ မည္သူမွ်မခန္႔ရဘဲ ေက်ာင္းအုပ္ရာထူးကိုအလိုလို ေရာက္သြားေတာ့သည္။
           ေက်ာင္း၀င္းအတြင္း ေျခာက္ေသြ႔ေနေသာ သစ္ရြက္အခ်ဳိ  ့က ေလနွင့္အတူ ေျမၾကီးေပၚ လူးလိွမ့္ ေနၾကသည္။ ေက်ာင္းမတက္မီ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေလးေတြက သစ္ရြက္ေျခာက္မ်ားကို လိုက္ ေကာက္ ေနၾကသည္။ ေက်ာင္းသားေလးမ်ား၏ ခနၶာကိုယ္တြင္ ၀တ္ဆင္ထားသည္က အျဖဴအစိမ္းဟူေသာ သတ္ မွတ္ခ်က္မွ လြတ္ကင္းေနသည္။ ႏြမ္းလွ်လွ်ျဖစ္ေနေသာ အ၀တ္ကေလးေတြက သူတို႔ေလးေတြ၏ ဘ၀ ေကာက္ေၾကာင္းကို ေဖာ္ျပေနသည္။ ၾကယ္သီးေတြ ေၾကြ ျပဳန္းေနေသာ ရင္ဘက္ေပၚ အကၤီ်ေလးျဖင့္ ေက်ာင္းတက္လာေသာ ေက်ာင္းသား ေမာင္ေဇာ္နိုင္ကို ေတြ႔ရေတာ့ ဆူးေလတစ္၀ိုက္ လမ္းေဘးစုပံုေအာ္ ဟစ္ေရာင္းခ်ေနေသာ အ၀တ္မ်ားကို သူျမင္ေယာင္မိသည္။ သည္တစ္ေခါက္ ရန္ကုန္ေရာက္ရင္ ဒကာ ဒကာမမ်ား အကူအညီျဖင့္ အ၀တ္ေလးေတြ သယ္ခဲ့ရမည္ဟု သူစိတ္ကူးမိသည္။
          အရာ၀တၳဳတစ္ခု၏ အသြင္သ႑ာန္ကိုသာၾကည့္၍ ဆံုးျဖတ္တက္ၾကေသာ လူတို႔အဖို႔ ဤေက်ာင္း သားေလးေတြကို မည္သို႔ ရွဳ ျမင္ ဆံုးျဖတ္ၾကေလမည္နည္း ဟုလည္း သူေမးခြန္းထုတ္ေနမိသည္။
       သူ႕့အဖို႔ကေတာ့ ဤေက်ာင္းသားေလးမ်ားသည္ ျမန္မာျပည္မွာေန ျမန္မာ႔ေရကိုေသာက္ ျမန္မာ႔ ေျမ မွာ ေမြးဖြား၍ရွင္သန္ေနၾကေသာ ေတာင္ေပၚတိုင္းရင္းသားေလးေတြအျဖစ္သာ ျမင္မိသည္။
          တစ္ေန႔က ေက်ာင္းအားလပ္ခိ်န္ ေက်ာင္းသားေလးတစ္ေယာက္ ထမင္းခဲေလးတစ္ခဲကို ကိုင္လာ သည္ကို ေတြ႔ရသည္။
       '' စာအုပ္စုတ္ၿပဲသြားလုိ႔ ေကာ္အျဖစ္အသံုးျပဳမည္ ထင္ပါရဲ့'' ဟု သူေတြးေနမိစဥ္ ေက်ာင္းသားေလးက ထမင္းခဲေလးကို ပါးစပ္ထဲသို႔ ထည့္လိုက္သည္ကို ျမင္ရေတာ့ သူငယ္စဥ္ေက်ာင္းသားဘ၀ အေမေပးေသာ မုန္႔ဖိုးတစ္မတ္ကို နည္းသည္ဟုဆိုကာ ၾကမ္းျပင္ေပၚပစ္ထားခဲ့ျပီး ေျခေဆာင့္ထြက္ခဲ့သည္ကို သတိရေနမိ သည္။
          သလူျပားရြာတြင္ ေစ်းဆိုင္မရိွ ေစ်း၀ယ္မည္ဆိုလွ်င္( ဗုဒၶဟူး)ေစ်းေန႔့ေရာက္မွ သံုးနာရီေက်ာ္ေက်ာ္ ေတာင္ေပၚခရီးကို ေျခလ်ွင္ျဖတ္ေက်ာ္ကာ စိုင္းတင္ေစ်းရြာသို သြား၀ယ္ၾကရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္းအား လပ္ခ်ိန္ကို မုန္႔စားဆင္းခ်ိန္ဟု သက္မွတ္၍လည္း မရနိုင္ျပန္။ ဘူးသီးေတာင္ျမိဳ႕က ပညာေရမွဴးဦးသာလူေခ် လက္ေထာက္ပညာေရးမွဴး ဦးဘထီြးစိန္တို႔  လွဴဒါန္းထားေသာ အားကစားပစၥည္းေလးမ်ားျဖင့္ ေက်ာင္းသား ေလးေတြ အားလပ္ခ်ိန္ကို အခ်ိန္ကုန္ၾကရသည္။ ေက်ာင္း၀င္းအတြင္း အေလးအေပါ့သြားရန္ ေရေလာင္း
အိမ္သာျပဳလုပ္ေပးထားေသာ္လည္း ေက်ာင္းသားေလးေတြက ေက်ာင္းအျပင္ဘက္ ေတာစပ္တို႔သာ သြား ၾက၏။
        ေက်ာင္းသားေလးေတြသာမဟုတ္ '' အုပ္စုအတြင္း က်န္းမာေရးနွင့္ညီညြတ္ေအာင္အိမ္သာေဆာက္ ၾကပါ'' ဟု သူေျပာေတာ့ ရြာသားေတြက “ဆရာေတာ္ ငါတို႔အတြက္ အိမ္သာမလို ၀က္ေတြရိွတယ္ ” ဟုျပန္ ေျပာၾကသည္။
         သူတို့ ေျပာသည့္အတိုင္းပင္ နံနက္မိုးပင္ မလင္းေသး ေတာျခံဳအံုၾကား၀က္ သံကိုၾကား ေနရတတ္ သည္။
          ''သံသရာခရီးတစ္ေလွ်ာက္ေဆြမ်ဳိး မေတာ္စပ္ခဲ့ဖူးသူမရိွ''ဟု ျမတ္ဗုဒၶ၏စကားအရဆိုလွ်င္ သည္ေန ရာ သည္ေဒသကို ေရာက္ေနေသာသူသည္လည္း ပုေဗၺကတစက္တစ္ခုအေနျဖင့္လည္ပတ္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ပင္ေလာဟု ဆင္ျခင္မိ၏။
      လုပ္သလိုမျဖစ္ေသာ အရာမ်ားကို ျဖစ္သလိုလုပ္ေနရသည္မ်ားလာေတာ့ အခ်ဳိ႕အေလ့အထေလးေတြ က သူ့မွာမသိမသာ ကပ္ပါလာသည္။
          ဘုန္းၾကီး ရဟန္းသံဃာမ်ားနွင့္ စကားေျပာလ်င္ ''ငါ''ေနရာမွာ''တပည့္ေတာ္''ထည့္ေျပာရန္ လူၾကီး မ်ားကို သင္ျပေသာ္လည္း တစ္ေယာက္စနွစ္ေယာက္စကလဲြ၍ ေျပာတုန္းကခဏသာ''တပည့္ေတာ္'' ၾက သည္။ ေနာက္ေတာ့လည္း သူ႔နုတ္ဖ်ားသည္ပင္''ငါ''ဟူေသာ နာမ္စားေလးတစ္ခုကမသိမသာကပ္ပါလာ သည္။
         သစ္ရြက္ေျခာက္ေလး တစ္ရြက္က သူ့ေျခဖမိုးေပၚသို႔ ေရာက္လာသည္။ ျပန့္ကဲ်ေနေသာ သစ္ရြက္ ေျခာက္မ်ားကို ဒုတ္ကေလးျဖင့္ သူေထာက္ျပရင္း ''၀မ့္တယာ့ ၀မ့္တယာ့''ဟု ေျပာလိုက္သည္။
          ေက်ာင္းသားေလးေတြက ''တိန္ေပါင္,ဒိန္၀ီ,တိန္ေပါင္ ဒိန္၀ီ''ဟုေအာ္ကာ ခုန္ေပါက္၍ သူ႔ေရွ႕သို႔ ေျပးလာၾက၏။ သစ္ရြက္ေျခာက္ အမိႈတ္မ်ားကို သူ႕ထက္ငါ အရင္ရေအာင္ လိုက္ေကာက္ၾကသည္။
          ျမိဳလို ''၀မ္တယာ့ ၀မ္တယာ့''ကို ျမန္မာလို''လာၾက လာၾက'' ငွက္ေပ်ာဖူးကို ''တိန္ေပါင္'' ငွက္ေျပာသီးကို ''ဒိန္၀ီ'' ဟုေခၚေၾကာင္းကို ေက်ာင္းသားေလးေတြထံက သူသိထားသည္။
         ညစဥ္ဘုရား၀တ္တက္အျပီး သၾကားလံုး မေ၀ခင္ သူသိလိုေသာျမိဳေ၀ါဟာရေလးမ်ားကိုေက်ာင္းသား ေလးေတြထံကတစ္ဆင္႔ေမးျမန္းရင္းသင္ယူရသည္။ မတူညီေသာ စကားကို မတူညီေသာေလသံျဖင့္ သူ ေျပာလ်င္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေလးေတြက၀ိုင္းရယ္ၾက၏။ ဤသည္ပင္လွ်င္ ဆရာနွင့္ တပည့္တို႔၏ ေႏြး ေထြးေသာရင္းနီွးမႈတစ္မ်ဳိးဟု သူျမင္မိသည္။
       ထိုေန႔က ငွက္ေပ်ာဖူးနွင့္ ငွက္ေပ်ာသီးကို ျမိဳလိုေမးျပီး စကားမေမ့ေစရန္ ေ၀ေနၾက သၾကား လံုးနွစ္ လံုးကို''တိန္ေပါင္၊ဒိန္၀ီ''ဟုဆိုကာ တစ္ဦးခ်င္းကို ေ၀ခဲ့ရာက ေက်ာင္းသားေလးေတြ၏ နုတ္ဖ်ား''တိန္ေပါင္၊ ဒိန္၀ီ''ျဖစ္သြားရသည္။
      သူ႔မ်က္စိအစံုက ေက်ာင္းတိုင္လံုး၌ ေပေနေသာ ေသြးမ်ားဆီ ေရာက္သြားသည္။ ဒီေသြးေတြကို ဘယ္ သူသုတ္ထားပါလိမ့္၊ ေခြးအခ်င္းခ်င္းကိုက္ၾကရာက က်န္ေနခဲ့တဲ့ ေသြးေတြလား၊ ေခြးေတြရဲ့ ေသြးဆိုရင္ ဒီ ေလာက္အျမင့္တြင္ရိွမည္မဟုတ္။ အခုတိုင္မွာေပေနတဲ့ ေသြးေတြက သူ႔ခါးေလာက္အျမင့္တြင္ ရိွေနသည္။ သူစဥ္းစားမိသည္။ ေဟာ. .အမွတ္ရျပီ။ ညကအျဖစ္ေလးတစ္ခု။
          ညက ဘုရားရိွခိုးအျပီး ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းေပၚကဆင္းသြားၾကသည္။ ခဏအၾကာ ေက်ာင္း သားတစ္ေယာက္၏ ငိုသံက ေက်ာင္းေပၚျပန္ေရာက္လာသည္။
        ''ဟဲ့..ေရႊထြန္း ေအာက္မွာ ဘာျဖစ္လည္းမသိဘူး အျမန္ဆင္းၾကည့္''
         ေက်ာင္းဆရာ ေမာင္ေရႊထြန္းကို အရင္ဆင္းခိုင္းျပီး သူေနာက္မွ လိုက္သြားသည္။
        လဆန္းစ မႈန္ပ်ပ်လေရာင္၏ေအာက္တြင္ ေက်ာင္းဆရာေမာင္ေရႊထြန္းကို ေက်ာင္းသားမ်ား ၀ိုင္းအံု ေနၾကသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ေမာင္ေရႊထြန္း၏ အသံက ေက်ာင္းသား၏ ငိုသံေအာက္တြင္ ေပ်ာက္ေနသည္။  
        ''ေဟ့ ...ဘာျဖစ္တာလဲကြ''
        ''အဂၤါဦး သကလံုးလုပါေရ လတ္သီးနဲ႔ ထိုးျပီးေက ေျခေထာက္နဲ႔လည္း ေက်ာက္ပါေရ ဆရာေတာ္''
         ေက်ာင္းသားသက္နိုင္ဦးက ရခိုင္သံ၀ဲ၀ဲျဖင့္ ေလွ်ာက္ထားသည္။ အဂၤါဦးက သၾကားလံုးလုျပီး လက္ သီးနဲ႔ဲ့လည္း ထိုးေသး ေျခနဲ႔ဲလည္းကန္ေသးဆိုပါလား။ ဘယ္သူကိုပါလိမ့္ ဘာျဖစ္သြားပါလိမ့္ ”   
       သူစိုးရိမ္သြား၏။ဓာတ္မီးနဲဲ့ထိုးၾကည့္လိုက္ေတာ့ ငိုေနသူမွာပထမတန္းကေက်ာင္းသား ေမာင္ရိုင္လိုက္ ျဖစ္ေနသည္။ နွာေခါင္း ပါးစပ္ကို ပိတ္ထားေသာလက္ေပၚတြင္ ေသြးေတြက စီးဆင္းေနသည္။ ေသြးကိုျမင္
ေတာ့ သူစိုးရိမ္ပိုသြားသည္။  ေက်ာင္းသားလက္ကို ဖယ္ၾကည့္၏။ ေသြးက နွာတံမွ ယိုစီးေနသည္။
          ''ေရႊထြန္း...ေရအိုးဆီျမန္ျမန္သြား ေသြးမထြက္ေအာင္လုပ္ေပးခဲ့''
          ခဏအၾကာ ေက်ာင္းသားနွင့္ ေက်ာင္းဆရာေရာက္လာသည္။ ေက်ာင္းသား၏နွာတံက ေသြးတိတ္ ေနျပီ။ ေမာင္ေက်ာင္းသားက အငိုမတိတ္ေသး။ လက္သီးနဲ႔ ထိုးသည္ဆိုသူ ေက်ာင္းသား အဂၤါဦးကို သတိရ ၍ ၾကည့္ေတာ့ အဂၤါဦးမေတြ႔ရေတာ့။ ရြာထဲ၀င္ ေျပးသြားျပီ။
        ''ကဲ ကဲ မငိုနဲ႔ေတာ့ မနက္ျဖန္ဆရာေတာ္ အဂၤါဦးကို ဆံုးမမယ္''ဟု ေျပာျပီး သၾကားလံုးသံုးလံုးျဖင့္ နွစ္သိမ့္လိုက္ရသည္။
          မနက္ေရာက္သည္နွင့္ သူသတိမရေတာ့။ တိုင္လံုးေပၚေပေနေသာ ေသြးကိုျမင္ရမွ ညကအျဖစ္ကို သတိရလာသည္။ ေက်ာင္းသားအဂၤါဦးကို သူၾကည့္လိုက္ေတာ့ အဂၤါဦးက ေမာင္ရိုင္လိုက္နွင့္အတူ အမိႈက္ ေတာင္းကို အတူတူကိုင္ကာ အမိႈက္ေကာက္ေနသည္။ အမွတ္အေတး မထားတက္ေသာ ကေလးမ်ား၏ ျဖဴစင္ေသာစိတ္ထားေလးမ်ားကို နွစ္သက္စရာအျဖစ္ ျမင္မိေတာ့သူပီတိျဖစ္မိသည္။
          “ေၾသာ္...သာသနာျပဳ သာသနာျပဳ ”
          ''သာသနာျပဳရာတြင္ အခက္ခဲမ်ား စိတ္ညစ္စရာမ်ား မေတြ႔ရပါရေစနဲ႔''ဟု ဆုေတာင္းမည္ဆိုပါက ဆုေတာင္းျပည့္ဖို႔ သူမျမင္။ ဆုေတာင္းတိုင္းသာ ျပည့္မည္ဆိုပါက'' ေတြ႔ၾကိဳရေသာ အခက္ခဲမ်ား၊ျပႆနာ မ်ားကို လြယ္ကူစြာ ေျဖရွင္နိုင္ရပါလို၏''ဟု သူ ဆုေတာင္းမိမည္လား မေျပာတတ္။
      ထိုေၾကာင့္ ေရွးဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားက ''စိတ္ရွည္ ဇဲြသန္၊သည္းညည္းခံ၊ ျပဳရန္သာသနာ''ဟုမိန္႔ဆိုခဲ့ၾက ဟန္တူသည္။ ထိုမိန္႔ဆိုခ်က္သည္သ႔ူ့အတြက္ေတာ႔လက္ေတြ႕ ျဖစ္ေန၏။

          ''ဆရာေတာ္''
          ေနာက္က အသံေၾကာင့္ သူလွည့္ၾကည့္မိသည္။ ရြာထဲက ေမာင္ထြန္းေမာင္ သူ့ကို ဦးခ်ေနသည္။ ျပီးေတာ့ လက္ဖ၀ါးနွစ္ဘက္ကို ပြတ္ရင္း-
       ''ဆရာေတာ္...ေညာင္ေခ်ာင္းရြာကိစၥ ၾကားျပီးလား''
       ဘာကိစၥပါလိမ့္ ျပႆနာလာျပန္ျပီလားမသိ။ တစ္ခါတစ္ခါ ရြာထဲက လူမႈေရး ျပႆနာမ်ား ဘုန္းၾကီး ဆီ အားကုိးတၾကီး ယူလာတတ္သည္။ ဘုန္းၾကီးအမႈ ရြာပတ္ရသည္မရိွဘဲ၊ ရြာအမႈ ဘုန္းၾကီးဆီလာပတ္ သည္က မ်ားသည္။ ရဟန္းေတာ္တုိ႔ို့နွင့္ မသက္ဆိုင္ေသာ ျပႆနာအခ်ဳိ႕ကို အုပ္စုဥကၠ႒ ကုိခင္ေမာင္လြင္ ဆီသုိ႔ပုိ႔ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ''ကိစၥ''ဟုဆိုလာလွ်င္ ျပႆနာ တစ္ခုခု ျဖစ္ေနတတ္သည္။
          ''ဘာကိစၥလဲကြ ေမာင္ထြန္းေမာင္''
         “ ေညာင္ေခ်ာင္းရြာက တေပါင္းလျပည့္ေန႔မွာ နွစ္ျခင္း၀င္မယ္ၾကားတယ္ဆရာေတာ္... အဲဒါ...''
          ေမာင္ထြန္းေမာင္၏ ''အဲဒါ'' သည္ သူ့ကို ရည္ညြန္းေနျပီျဖစ္သည္။ သူ့စိတ္ထဲ ေဖာ္ျပ၍ မတတ္ေသာ စိုးရိမ္မွုတစ္ခု ျဖစ္သြားသည္။
         သူ သာသနာျပဳဌာနကို ေရာက္ကတည္းက အုပ္စုအတြင္းရိွ ရြာ ၂၀-သို႔ အကုန္မေရာက္ေသး ေက်ာင္းသားေလးေတြ စာေမးပဲြျပီးမွ ရြာမ်ားဆီသို့ လွည့္လည္မည္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အိမ္မ်ားကို ဗုဒၶပံုေတာ္ ဓာတ္ပံုေလးေတြ တစ္အိမ္တစ္ပံု ပူေဇာ္ေစမည္။ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ဗုဒၶျဖစ္ေတာ္စဥ္ကို ေျပာျပမည္။ ဤသို႔ ရည္ ရြယ္ထားသည္။ အခုေတာ့ စာေမးပဲြ ျပီးသည္ထိ အခိ်န္ကို ဆဲြဆန္႔၍ မျဖစ္ေတာ့။အုပ္စုထဲသြားမွျဖစ္
ေတာ့မည္။ သူဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်မွတ္လိုက္ရသည္။

           ''ထြန္းေမာင္ ဒီေန႔ ေန ့ဆြမ္းဘုဥ္းျပီး ေညာင္ေခ်ာင္းကို သြားမယ္''    
           ''ေတာင္ေက်ာ္သြားရမယ္ ဆရာေတာ္''
          ''ေတာင္ေက်ာ္လည္း ေက်ာ္ေပါ့၊ ဒါနဲ့...ဒီေန့ စာကမ္းအလွည့္ ဘယ္သူလဲ''
          ''ေကာင္းယိုင္ အလွည့္ ဆရာေတာ္''
         “ ေအး ဒီလိုဆိုရင္ ေကာင္းယုိင္ကို ပါေခၚခဲ့''
           ဤသို႔ျဖင့္ သူနွင့္ တကာနွစ္ေယာက္ ေန ့ဆြမ္းဘုဥ္းအျပီး ေက်ာင္းမွထြက္လာခဲ့သည္။


                                                xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

          လတေပါင္း၏ ေနအရင့္က အရိွန္ျမင့္လာေနသည္။ ခႏၶာကိုယ္ကို လႊမ္းထားေသာသကၤန္း၀တ္ရံုလႊာ က ေခြ်းဇရံုးအိမ္ျဖစ္ေနသည္။ သူ႕ဘယ္လက္က ဘယ္ဘက္ပခံုးေပၚ ခိုစီးလိုက္ပါလာေသာ လြယ္အိတ္၏ နုတ္ခမ္း အစံုကို ကိုင္ထားသည္။ ညာဘက္လက္ကလည္း သံုးေတာင္သာသာ ၀ါးအစိမ္းတုုတ္တစ္ေခ်ာင္းကို ေတာင္ေ၀ွးအျဖစ္ အသံုးျပဳလ်က္ ခႏၶာကိုယ္ကို ဟန္ခ်က္ညီေစရန္ ေျမၾကီးကိုေထာက္ကာ ေထာက္ကာ လိုက္ပါလာသည္။ ေက်ာက္ခဲတို႔၏ ေျပာင္ေခ်ာ္ေခ်ာ္ေက်ာကုန္းေပၚသုိ႔ ေထာက္မိလ်င္ တစ္ခါတစ္ခါ ဟန္ ခ်က္ပ်က္သြား၏။ ေျခနွစ္ဖ၀ါး သာသာရိွ လမ္း၏ ေတာင္ခါးပန္းရံသို့ ေရာက္လာေတာ့ သတိကိုပိုတင္ရသည္ တစ္ဖက္က မ်က္စိအဆံုး မျမင္နိုင္ေသာ ေခ်ာက္ကမ္းပါးၾကီးက အသင့္ၾကိဳေနေသာေၾကာင့္ပင္။
          ''ဆရာေတာ္...အဆင္္ေျပလား''
          ျမိဳတိုင္းရင္းသား ေကာင္းယိုင္းနဲ႔ ထြန္းေမာင္က ေနာက္ျပန္လွည့္ကာ လွည့္ကာ ေမးရွာသည္။  
          ေကာင္းယိုင္နဲ႔ ထြန္းေမာင္က ေတာင္ေပၚလမ္းကို ေျမျပန္႔ပမာ သြားေနၾကေသာ္လည္းသူ႕ေျခ ေတာက္အစံုကမူ ခရုတစ္ေကာင္ သြားေနသည့္နွယ္ျဖစ္ေနသည္။ ေတာင္ေျခမွ စတင္ထြက္ခြာလာစဥ္က သစ္ရိပ္၀ါးရိပ္တို႔က ထီးသဖြယ္ ေနကိုကာကြယ္ေပးထားေသာ္လည္း ေတာင္အျမင့္ကို ေရာက္လာသည္နွင့္ ေနက အရိွန္ျမင့္လာသည္။ အရိပ္ကလည္း ကင္းလာ၏။ လမ္းေဘး ၀ဲယာတြင္သစ္ပင္ၾကီးငယ္တို႔ကမီး ေလာင္ဒဏ္မ်ား ကိုယ္စီျဖင့္ အတုန္းအရံုး လဲေနၾကသည္။ ၀ါးပင္ငယ္ေလးေတြအၾကားျဖဴညစ္ညစ္ ရိုးျပတ္ မ်ားက ေတာင္ယာေဟာင္း၏ အသြင္သ႑ာန္ တစ္ခုအျဖစ္ကို ျပေန၏။
      ေတာင္ေက်ာတစ္ေလွ်ာက္ ျမင္ရေသာ ေတာင္ယာေဟာင္းမ်ား ေတာင္ယာသစ္မ်ားက ဖာေထးရာ ဗလပြရိွ ပုဆိုးေဟာင္း တစ္ထည္ကို ျဖန္႔ခင္းထားသည္နွင့္ တူေနသည္။
          ကမၻာၾကီး ပူေႏြးလာမႈေၾကာင့္ ေရခဲျမစ္မ်ား အရိွန္ျပင္းျပင္း ေပ်ာ္၀င္စီဆင္းေနခိ်န္၊ သစ္ေတာ သစ္ ပင္ေတြကလည္း ၀မ္းမီး၏ေလာင္ျမိဳက္ျခင္းကို ခံေနရသည္။
          ''ဥတုရာသီ ေတာကိုမီွ၏'' ဟုဆိုျငားေသာ္လည္း ျမိဳ၊ ခမီးတိုင္းရင္းသားတို႔ အဖို႔ ေတာင္ယာကိုသာ မီွေနရသည္။ သစ္ေတာျပဳန္းတီးမႈေၾကာင့္ သဘာ၀ရာသီဥတုမညီမွ်ျဖစ္မည္ကို သူတို႔ မသိ။ေတာင္ ယာမီး ရိႈ႕ရာက ထြက္လာေသာ ကာဗြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုဒ္ ေၾကာင့္ ေလထုညစ္ညမ္းမည္ကိုလည္း သူတို႔နားမလည္။  
         သူတို႔ သိနားလည္ထားသည္က ေတာင္ယာစပါး အညီအမွ် ရရိွေရးနွင့္ စပါးမရရိွပါကစိတ္ညစ္ရမည္ ကို သာပင္ ျဖစ္သည္။ သစ္ေတာျပဳန္းတီးမႈေၾကာင့္ လူနွင့္သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္တို႔ဆက္ဆံမႈ ေဂဟစနစ္
ပ်က္စီးသြားမည္ကို လည္းသူတို႔မပူ။ ေတာင္ယာစပါးခင္းကို ေတာ၀က္မ်ား ၾကြက္မ်ား အံုလိုက္သင္းလိုက္ ဖ်က္ဆီးခံရမည္ကိုသာ သူတုိ႔ ေတြးပူသည္။
        ထို႔ေၾကာင့္ ေတာင္ယာသည္ ျမိဳ၊ ခမီးတိုင္းရင္းသားတို႔၏ဘ၀၊ ျမဳိ၊ ခမီးတိုင္းရင္းသားတို႔၏ အလွျဖစ္ေန ၏။
          ေတာၾကက္တစ္ေကာင္က သူ႕ေရွ႕က ျဖတ္ပံ်သြားသည္။ သူနွဖူးေပၚက ေခြ်းစီးေၾကာင္းကလည္း မ်က္နွာျပင္သို႔ ျဖတ္သန္းစီးဆင္းလာ၏။ ဦးေခါင္းကို ေရွ႕သို ့အနည္းငယ္ေစာင္း၍ လက္ညိႈးျဖင့္ နဖူးက ေခြ်း ကို သပ္ခ်လိုက္သည္။ ေတာင္အတက္သည္ ေမာဟိုက္ျခင္းကို တပါတည္း ေခၚေဆာင္လာသည္။ေျခာက္ ေသြ႔လာေသာ အာေခါင္ကလည္း ေရးကိုေတာင္းဆိုလာ၏။ လမ္းေရွ႕တည့္တည္႔ မလွမ္းမကမ္းတြင္ အရိပ္ရ သစ္ပင္ၾကီးတစ္ပင္။ ထိုသစ္ပင္ေအာက္ ေရာက္လွ်င္ ခဏနားအံုးမည္ဟု ဟု သူဆံုးျဖတ္လိုက္သည္။
          ''ေဟ့ ထြန္းေမာင္... ဟိုးေရွ့က သစ္ပင္ေအာက္မွာ ခဏ နားမယ္''
          သစ္ပင္ေအာက္သူေရာက္လာသည္။ ပင္စည္၏ မ်က္နွာျပင္တြင္ ဓားဒဏ္ရာ ဗလပြရိွေနေသာ အ ရိပ္ရသစ္ပင္ၾကီးက တည္ၾကည္ျငိမ္သက္လွ်က္။ ေတာင္ေ၀ွးကို ပင္စည္၌ ေထာင္လိုက္သည္။လမ္းေပၚထိုး ထြက္ေနေသာ သစ္ျမစ္ေပၚသူထုိင္လိုက္ကာ လြယ္အိတ္ထဲက ေရဗူးကို ထုတ္ျပီး ဦးေခါင္းကိုေမာ့၍''တဂြတ္ ဂြတ္'' ေသာက္လိုက္သည္။ အိုေအစစ္ေရတစ္ေပါက္ကဲ့သို ့ရင္ထဲ ေအးျမသြား၏။  
       ေလေျပေလးကလည္း ၀ါးပင္ေတြကို တိုးေ၀ွ႔၍ ေရာက္လာသည္။ သူအေမာေျပသြားသကဲ့သို႔ရိွသည္။ လြယ္အိတ္ထဲကနာရီကို ထုတ္ၾကည့္မိေတာ့ နာရီမ်က္နွာျပင္က ေန ့လည္ ၁-နာရီ၁၅မီနစ္ရိွျပီျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာေနသည္။
          ''ေနာက္ ၁-နာရီဆက္ေလွ်ာက္ရင္ ေရဆူရြာကို ေရာက္မယ္ဆရာေတာ္''
          ေကာင္းယိုင္ အေျပာေၾကာင့္ ေရွ႕ဆက္ရမည့္ ခရီးကိုတြက္ဆမိသည္။ ေက်ာင္းက ထြက္လာခဲ့သည္ မွာ ၂-နာရီ ျပည့္ေတာ့မည္။ ေရဆူရြာနွင့္ ေညာင္ေခ်ာင္းရြာက ေနာက္ထပ္ မီနစ္ ၄၀-ခန္႔ဆက္သြားရမည္ဟု ေမာင္ထြန္းေမာင္ထံက သိထားသည္။ ခရီးဆံုးသို႔မေရာက္ေသးဘဲ အရိပ္အာ၀ါသေကာင္းသည့္ သစ္ပင္ ေအာက္ ၾကာၾကာ နားခိုေနမိလွ်င္ သြားလိုေသာ ခရီးအတြက္ ေနွာင့္ေနွးၾကန့္ၾကာေနလိမ္မည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၾကာၾကာနား၍ မျဖစ္ေတာ့။
          ''ကဲ... ေကာင္းယိုင္ တို႔ ခရီးဆက္အံုးစုိ႔”
          သစ္ပင္၏ ပင္စည္တြင္ မိွန္းစက္အနားယူေနေသာေတာင္ေ၀ွးကို သူကိုင္လိုက္သည္။ ဆက္သြားရမည့္ ခရီးကိုလမ္းကုိ ၾကည့္မိေတာ့ မေျပာင္းလဲေသာ ေနအပူအရိွန္က သူကို ဖိတ္ေခၚေနသည္။ ေနအပူသည္ သူ့၏ ရင္ထဲက ဆႏၵကို ထိုးေဖာက္ နိုင္စြမ္းရိွမည္မဟုတ္။ ျမင့္မာေသာ ေတာင္သည္လည္း သူ၏ ဦးတည္ခ်က္နွင့္ ယွဥ္လွ်င္ ေျခဖ၀ါး ေအာက္ သုိ႔ ေရာက္သြားေပေတာ့မည္။
          ေရဆူရြာက ထြက္လာေတာ့ ညေန ၃-နာရီရိွျပီ။ ေက်ာင္းအတြင္းေရးမွုး ဦးစံသာေအာင္က သူလည္း လိုက္မည္ေျပာေသာေၾကာင့္ ေရဆူရြာ၌ နာရီ၀က္ခန္႔ ၾကာသြားသည္။ ရြာထိပ္ေရာက္နွင့္ ၀ါးပင္တို႔ အုပ္မိုး ထားေသာ လိွု်ဳေျမာင္တစ္ခုကို စတင္ ျဖတ္ရသည္။ ေရကဒူးဆစ္ကို မိတ္ဆက္ေန၏။
          ေရႊ၀ါေရာင္ ၀ါးရြက္တို႔က ေရျပင္တြင္ ျပန္႔ကဲ်ေနသည္။ သဘာ၀ေတာေတာင္၏ ေအးျမေသာ အေင႔ြ အသက္သည္ သ႔ူ့စိတ္ကို လန္းဆန္းသြားေစ၏။ ေျမာင္၏ ယာဘက္ေက်ာက္တံုးေတြကို နင္းလွ်က္ ေတာင္ ေပၚက ခုန္းဆင္းလာေသာ ေရတံခြန္ေလးတစ္ခုကို ေတြ႔ရေတာ့ ဂရိအေတြးအေခၚပညာရွင္“ေဟရာကလိုက္ တပ္ ” ၏ ဒႆနကို သတိရေစသည္။
          “လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲသို့ နွစ္ၾကိမ္မဆင္းႏုိင္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ေရတုိ႔သည္ အျမဲစီးဆင္းေနေသာေၾကာင့္တည္း”
         ေဟရာကလိုက္တပ္၏ ဒႆနသည္ ျမတ္ဗုဒၶေဟာၾကားခဲ့ေသာ မ်တ္စိတစ္မိွတ္ လွ်က္ တစ္ျပက္အ တြင္း ကုေဋတစ္သိန္းမက ခ်ဳပ္ပ်က္ေျပာင္းလဲြေနေသာ စိတ္တုိ႔ ရုပ္တုိ႔၏ ျဖစ္ပ်က္ေနမႈ နိယာမသေဘာတြင္ သက္၀င္ေန၏။
          ''သဘာ၀တရားသည္ အျမဲေျပာင္းလဲေန၏။ လူတို႔သည္လည္းေျပာင္းလဲေနသည္။ ထိုေျပာင္းလဲေနေသာသေဘာသည္ပင္ မေျပာင္းလဲဘဲ တည္ရိွေနသည္''
          စာသင္ခန္းထဲက ဆရာၾကီးနႏၵာသိန္းဇံ၏ ပို႔ခ်ခ်က္ကိုလည္း သတိရမိသည္။
         မျမဲေသာအနိစၥသည္ ထင္ရွားရိွေနေသာ္လည္း ေျပာင္းလဲတက္ေသာ သခၤါရသေဘာအရ ေညာင္ ေခ်ာင္းရြာသားတို့၏ စိတ္အစဥ္ကို ဗုဒၶဘာသာအေပၚ တန္ဖိုးထားတက္ေအာင္ ေျပာဆိုရအံုးမည္။ ျမစ္ထဲသို႔ နွစ္ၾကိမ္မဆင္းနိုင္ေသာလည္း ေတာင္တက္ ေတာင္ဆင္း ခရီးျဖင့္ တိုင္းရင္းသားတို႔ထံ အၾကိမ္ၾကိမ္ခရီး ဆက္ရအံုးမည္။
          ေလာကနိယာမမ်ားအရ စၾကာ၀ဠာအတြင္းရိွ အရာ၀တၳဳမ်ားသည္ဆန္႔က်င္ဘက္(ပဋိပကၡ)သေဘာ ကို ေဆာင္ေနၾကေသာ္လည္း ေရမ်ားေရနိုင္ မီးမ်ားမီးနိုင္ ဆိုသည့္သေဘာလည္း ရိွေနေသး၏။
        ဓမၼ၀ါဒထြန္းကားလွ်င္ ေလာကၾကီးသည္ ျငိမ္းခ်မ္းမည္။ အဓမၼ၀ါဒ ထြန္းကားလာလွ်င္ ေလာကၾကီး ပူေလာင္ဆူပြတ္မည္။ ဤသေဘာသည္ပင္ တူညီေသာ ေပါင္းစည္းမႈသေဘာ ျဖစ္ေနျပန္၏။
          ထို႔ေၾကာင့္ အရွင္မဟာကႆပမေထရ္ျမတ္ၾကီးက-
         ''ပုေရ အဓေမၼာ ဒိဗၺတိ။''စသည္ျဖင့္ မသူေတာ္တရား မထြန္းကားမီ အဓမၼ၀ါဒ မထြန္းကားမီ ဓမၼ၀ါဒ အားမနည္းမီ ဓမၼ(သုတ္၊ အဘိဓမၼာ)ကိုလည္းေကာင္း ၀ိနယ ကိုလည္းေကာင္းသဂၤါယနာတင္ၾကပါကုန္စုိ႔''ဟု နိုးေဆာ္ကာ ပထမသဂၤါယနာကို တင္ေတာ္မူခဲ့သည္။
          အရွင္မဟာကႆပမေထရ္ျမတ္ၾကီးသာ ထိုသို႔မလုပ္ေဆာင္ခဲ့လ်င္ ပထမသဂၤါယနာသာ မတင္ခဲ့ လွ်င္ က်န္ေသာ ဒုတိယ၊ တတိယစေသာသဂၤါယနာမ်ားသည္လည္း ျဖစ္လာနိုင္စရာ အေၾကာင္းမရိွေတာ့။ အရွင္မဟာကႆပနွင့္ သံဃာေတာ္တို႔၏ ေက်းဇူးတရားကိုသဂၤါယနာမ်ားက ထြန္းပေပးေန၏။ သဂၤါယနာ အေၾကာင္းကို သိရိွနားလည္လွ်င္ သံဃာေတာ္တို႔၏ ေက်းဇူးတရားကုိလည္းနားလည္မည္ဟု သူယံုၾကည္မိ သည္။
          ''ဆရာေတာ္ ေတာဖ်ားေခ်ာင္းကို ေရာက္လာျပီ ဒီေခ်ာင္းက ပုဏၰားကြ်န္းအထိ ေရာက္တယ္''
        ေျခလွမ္းမ်ားက စည္းခ်က္မွန္မွန္ေလ်ာက္လွမ္းေနေသာ္လည္း သူ႔စိတ္အစဥ္ကစြန္တစ္ေကာင္လုိ္၀ဲပံ် ေနခဲ့ရာေတာဖ်ားေခ်ာင္းသို႔ေရာက္မွန္းမသိ။ ေမာင္ထြန္းေမာင္စကားေၾကာင့္သာ ေတာဖ်ားေခ်ာင္းဆို သည္ ကို ၾကည့္လိုက္မိသည္။ ေတာဖ်ားေခ်ာင္းသည္ ညင္ညင္သာသာ စီးဆင္းေန၏။ေျမာင္ကဲ့သုိ၀ါးရြက္ မ်ားအ မိႈက္ သရိုက္မ်ားမရိွ။ ပကတိ ၾကည္လင္ေအးေဆးစြာ စီးဆင္းေနသည္။
          ''ေရဆိုတာ အျမဲစီးဆင္းေနမွ ၾကည္လင္သန္႔ရွင္းတယ္။ ရဟန္းဆိုတာလည္း အျမဲတမ္းသြားလာလႈပ္ရွားေနမွ ၾကည္လင္သန္႔ရွင္းတယ္''ဟူေသာအီတာလံ်ဘုန္းေတာ္ၾကီးဦးေလာကနာထ ၏ မိန့္ဆိုခ်က္ကိုလည္း သတိရ၏။
         ''ဗဟုဇနဟိတာယ ဗဟုဇန သုခါယ''ကို အရင္းခံ ဓမၼနွင့္ အညီလႈပ္ရွားမွသာလွ်င္ၾကည္လင္သန္႔ရွင္း ေပမည္။
          ''ေတာဖ်ားေခ်ာင္းကို ေရာက္ရင္ ေညာေခ်ာင္းရြာကို ေရာက္ျပီ''ဟုေမာင္ထြန္းေမာင္ စကား အတိုင္း ပင္ ေခ်ာင္းတစ္ဘက္ကမ္း ေက်ာက္လႊာတို႔ျဖင့္ ဖဲြ႔စည္းထားေသာ ေခ်ာင္းနံရံကို တက္လိုက္သည္နွင့္ သရက္ ပင္ၾကီးမ်ား ေအာက္ ခို၀င္ေနေသာေညာင္ေခ်ာင္းရြာကုိေတြ႕ရေတာ႔သည္။ 
          ပလိုင္းကိုယ္စီလြယ္ကာ မိမိတို႔သိုက္ျမံဳသုိ႔ ျပန္လာေနေသာ ခမီးတိုင္းရင္းသားမ်ားကိုေတြ႔ရသည္။ ဆန္ေထာင္းျခင္းကိုရပ္ က်ည္ေပြ႔ကို ရင္ခြင္အပ္ကာ သို႔တို႔အလာကို ၾကည္႔ေနေသာခမီးတိုင္းရင္းသူကိုလည္း ေတြ႕ရ၏။ ရြာလည္၀ါးဇရပ္အနီး ပိုက္ေက်ာ္ျခင္း ၀ိုင္းက လူတစ္ေယာက္ေျပးထြက္လာသည္။
          ''ဆရာေတာ္ ၾကြလာမယ္လုိ႔ို့ မထင္ပါဆရာေတာ္ တပည့္ေတာ္ ၀မ္းသာတယ္''ဟုေျပာကာ ကိုခင္ေမာင္၀င္းက ရြာလည္ ၀ါးဇရပ္သို့ ပင့္သည္။ ေတာင္ေပၚေဒသရြာတိုင္း ရြာတိုင္းတြင္ ဧည့္သည္အာဂႏၱဳ မ်ား တည္းခိုနိုင္ရန္ ၀ါးဇရပ္ေလးေတြေဆာက္ထားၾကသည့္ အေလ့အထတစ္ခုသည္နွစ္သက္ ဖြယ္ေကာင္း ေန၏။
          ညအေမွာင္၏ ေျခလွမ္းတို႔က တစ တစ ၀င္ေရာက္လာခဲျပီ။ ေညာင္ေခ်ာင္းရြာသည္ ညအေမွာင္၏ ေအာက္တြင္ နစ္ျမဳတ္သြား၏။ မႈန္ပ်ပ်ေရနံမီးခြက္၏ အေရာင္က ဇရပ္အတြင္းရိွ အေမွာင္ထုကိုျဖိဳခြင္းေပး ထားသည္။ ေခြးေဟာင္သံနွင့္အတူကေလးတစ္ေယာက္၏ငိုသံက အေမွာင္ထုကို သက္၀င္လွုပ္ရွား သြားေစ ၏။ သူနားမလည္ေသာ စကားျဖင့္ မိန္မတစ္ဦး၏ ေအာ္ေငါက္သံက နားထဲသို႔ ျဖတ္၀င္လာသည္။                  
            ရြာသားမ်ား တစ္ေယာက္ျပီးတစ္ေယာက္ ဇရပ္ေပၚသို႔ ေရာက္လာၾကသည္။ အခ်ဳိ႔က ေဆးတံ၊ အခ်ဳိ႔ကေဆးလိပ္ တို႔ကို အေဖာ္ျပဳလာၾက၏။ ေဆးတံမွထုတ္လႊတ္ေသာ စူရွရွ အနံ႔ကို သူမခံသာေသာ ေၾကာင့္ ေဆးတံ ေဆးလိပ္ေသာက္ျခင္းမွ ေခတၱရပ္ေပးပါရန္ ေျပာရသည္။
          ''ဆရာေတာ္ သူကေက်ာင္းဆရာ ေမာင္ေရႊထြန္းရဲ့ အေဖ''
          သူ႕ကို ဦးခ်ေနသူ တကာၾကီးတစ္ေယာက္ကို ကိုခင္ေမာင္၀င္းက မိတ္ဆက္ေပးသည္။    
          ''နာမည္ဘယ္လိုေခၚလဲဒကာၾကီး''
          ''စံေရႊေဘာ္ ေခၚပါေရ ဆရာေတာ္''
          ''ဒီနွစ္၀မ္းစာေကာ ဘယ္လိုလဲ''
          ''ဤနိွုက္ ၀မ္းစာမရပါ ဆရာေတာ္ စပါးတိ ၾကြက္စားပါေရ မိုးတြင္းပိုင္းဆိုေက စား၀တ္ေနေရး အ ဆိုင္မေျပ ျဖစ္ဖုိ႔့ဟိပါေရ ဆရာေတာ္''
          ဦးစံေရႊေဘာ္၏ အပူက သူ့ကို လာဟပ္သည္။ ဇရပ္အေပၚ လူစံုေလာက္ျပီ။သူဖေယာင္းတိုင္နွစ္တိုင္ကို ထြန္းညိွလိုက္သည္။ ဇရပ္အေပၚသို ေရာက္လာသူမ်ားမွာ ေယာ က်ာ္းမ်ားသာ ျဖစ္ၾကသည္။ ေတာင္ေပၚေဒသ၌ အမႈကိစၥမွန္သမွ် ေယာက်ာ္းတို႔သာဦးစီးလုပ္ကိုင္ေသာ ေၾကာင့္ ''အိမ္ေထာင္ဦးစီး''အမည္ကို ပိုင္ဆိုထား နိုင္ၾကသည္။
          သူ့မွာ ပါလာသည့္ ဘုရားပံုေတာ္ေလးေတြကို တစ္အိမ္တစ္ပံုက် စတင္ေ၀ငွသည္။ ျပီးေတာ့ သူ  ဗုဒၶျဖစ္စဥ္  ဗုဒၶ၀င္ကို စတင္ေျပာသည္။ ဘုန္းၾကီးရဟန္းတိုအား ရိွခိုးျခင္းနွင့္ ဆြမ္းလွဴဒါန္းျခင္းကိုသာ ဗုဒၶ ဘာသာ၀င္ဟု ခံယူထားၾကေသာ တိုင္းရင္းသားမ်ား ဗုဒၶ၏အေၾကာင္းကို စိတ္ပါ၀င္စားစြာ နားေထာင္သည္။ သုေမဓာသူေဌးသား ပစၥည္း ဥစၥာတို႔ကို စြန္႔လႊတ္မႈ အေလာင္းေတာ္ သိဒၶတၳမင္းသားထီးနန္းစည္းစိမ္အား လံုးကို စြန္႔လြတ္ကာ ေတာထြက္ေသာ အခန္းတုိ႔သည္  သူတို႔အတြက္ အထူအဆန္း ျဖစ္ေန၏။
          ေညာင္ေခ်ာင္းရြာသုိ႔လာေရာက္စည္းရံုးေသာ ဘာသာထက္ ဗုဒၶဘာသာက နွစ္ေပါင္း ၆၀၀-ေက်ာ္ ေစာျပီး ေပၚေၾကာင္ေျပာျပေတာ႔ သူတို႔ အံ့ၾသၾကသည္။
         ''နိဗၺာန္''ဟူေသာ ေ၀ါဟာရနွင့္ ေ၀းကြာေနေသးေသာ တိုင္းရင္းသားတို႔အတြက္ ငါးပါးသီလနွင့္ သမၸဒါ တရားေလးပါးကို လူမႈဘ၀ႏွင္႔အံ၀င္ခြင္က်ျဖစ္ေအာင္ ေျပာျပရသည္။
          ျမတ္ဗုဒၶပရိနိဗၺာန္၀င္စံျခင္းအခန္းကို ေျပာအျပီး-
        ''မိမိတို့လက္ထဲေရာက္ေနတဲ့ ဗုဒၶပံုေတာ္ေလးေတြကို ျပန္ၾကည့္ၾကပါ'' ဟု သူေျပာေတာ့ ဓာတ္မီးေလး ေတြ ထြန္းလ်က္ ၾကည့္ၾကသည္။
          ''ကဲ...ျမတ္ဗုဒၶဟာ ေလာကအတြက္ အမ်ားၾကီး ေပးဆပ္ခဲ့တယ္ဆို ဒကာၾကီး ဦးစံေရႊေဘာ္ သိျပီး မဟုတ္လား''
          ''သိပါေရ ဆရာေတာ္''
          ''အခု ရြာသားေတြ ခံယူထားၾကတဲ့ ဗုဒၶဘာသာဆိုတာဟာ အဘိုးအဘြားေတြရဲ့ အေမြအနွစ္ ေရႊလက္ စြပ္ တစ္ကြင္းလိုပဲ တန္းဖိုးၾကီးပါတယ္။ ေရႊလက္စြပ္ေလးဟာ လက္မွာ စြပ္ထားတာ ၾကာလာေတာ့ အညစ္ အေၾကးေတြ အထပ္ထပ္တက္လာတယ္။ၾကာလာေတာ့လက္မွာ စြပ္ထားတဲ့လက္စြပ္ကို အဖိုးတန္ တဲ့ေရႊ လက္စြပ္မွန္း မသိၾကေတာ့ဘူး၊ တိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕လက္စြပ္ကလည္း ေရႊေရာင္မေပၚေတာ့တာကိုး.....။
          ''ေရႊေရာင္မေပၚေတာ့ေပမဲ့ လက္စြပ္ကို အျခားဘာသာ၀င္ေတြက ေရႊလက္စြပ္မွန္းသိၾကတယ္။ သိ ေတာ့ေရႊကိုလိုခ်င္တယ္။ လိုခ်င္ေတာ့ ပစၥည္း၀တၳဳနဲ႔လဲတယ္။ ငါးသိန္တန္တဲ့လက္စြပ္ကို ဆန္ ၁၀-သိုက္နဲ႔ လဲမယ္ေပါ့'' (ဆန္ ၁-သိုက္ နို႔ဆီခြက္ျဖင့္ ၄-ဗူး)
          ''ဒီဟာၾကီးလက္မွာ စြပ္ထားတာ အလကားျဖစ္ေနတာနဲ႔ဲ့စာရင္ ဆန္၁၀-သိုက္ရတာနည္းလား ဆိုျပီး ေတာ့ လက္စြပ္ကို လဲလိုက္ျပီ ဆိုပါေတာ့''
          ''ကဲ...ကိုခင္ေမာင္၀င္း ဆန္ ၁၀-သိုက္ကို ဘယ္ေလာက္စားရမွာလဲ''
          ''မိသားစု ၅-ေယာက္ရိွရင္ ၂-ရက္ေက်ာ္ေက်ာ္စားရင္ ကုန္ျပီဆရာေတာ္''
          ''ေအး..ဒီလိုဆိုေတာ့ ငါးသိန္းတန္လက္စြပ္ကို ဆန္ ၁၀-သိုက္နဲ႔လဲတာ တန္ရဲ့လား''
          ''မတန္ပါ ဆရာေတာ္''
          ''ဘာေၾကာင့္ မတန္တာလဲ ဦးစံသာေအာင္''
          ''လက္စြပ္က တန္ဘိုးၾကီးပါေရ ဆရာေတာ္''
          ''ေအး...ဒီလိုပဲေပါ့၊ အခု ဦးစံသာေအာင္တို႔ ဦးစံေရႊေဘာ္တုိ႔ အဘိုးအဘြားေတြ လက္ထက္က လက္ ခံ ထားတဲ့ ဗုဒၶဘာသာဆိုတာဟာ အဖိုးတန္တဲ့ ေရႊလက္စြပ္နဲ႔ တူတယ္။ တန္ဘို္းၾကီးတယ္။ တန္ဘိုးၾကီးတဲ့ ဗုဒၶဘာသာ ဆိုတဲ့ ေရႊလက္စြပ္ကို ထိန္းသိမ္းထားနိုင္တဲ့ လူဟာလည္း တန္ဘိုးရိွတဲ့လူ ျဖစ္တယ္။
          ''ဒါေၾကာင့္ တန္ဘိုးရိွတဲ့လူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေစခ်င္ရင္ ဗုဒၶဘာသာဆိုတဲ့ အဘိုးအဘြားေတြရဲ့ အေမြ ေရႊလက္စြပ္ကို ထိန္းသိမ္းၾကရမယ္။
          ''ဒီေန႔ဆရာေတာ္ လာတယ္ဆိုတာဟာလည္း ဦးစံေရႊေဘာ္ တုိ႔မွာရွိတဲ႔ ဗုုဒၶဘာသာဆိုတဲ့ လက္စြပ္ ဟာ ေရႊျဖစ္တယ္။ အဘိုးထိုက္တန္တယ္ဆိုတာ သိရေအာင္ ေၾကး(ဂီ်း)ေတြကိုလာ ေဆးေပးတာ။
          ''ကဲ...ဦးစံေရႊေဘာ္ ေရႊလက္စြပ္မွန္းသိျပီလား''
          ''သိပါျပီ ဆရာေတာ္''
          ''ရြာသားအားလံုးကို ဆရာေတာ္ေမးမယ္၊ ဗုဒၶဘာသာဆိုတဲ့ ေရႊလက္စြပ္ကို ထိန္းသိမ္းၾကမွာလား၊ ထိန္းသိမ္းပါ့မယ္လို့ေကာ ကတိေပးနိုင္မလား''
          ''ထိန္းသိမ္းပါ့မယ္လို႔ ကတိေပးပါတယ္ ဆရာေတာ္''
          တညီတညြတ္တည္း ထြက္ေပၚလာေသာ ရြာသားမ်ား၏ ၀န္ခံကတိျပဳေသာအသံသည္ အေမွာင္ထု ကို ပိုမိုလွုပ္ရွားသက္၀င္သြားေစ၏။ ထိုလႈပ္ရွားသက္၀င္မႈေအာက္တြင္ သူ၏ ပူပင္ေသာကမ်ားေပ်ာ္၀င္စီး ဆင္းသြားခဲ့ရ ျပီ။
          ထို႔အတူ ေညာင္ေခ်ာင္းရြာသားတို႔၏ နွလံုးသားထဲ ျမတ္ဗုဒၶေရာင္ျခည္တို႔သည္ နွစ္ေပါင္းၾကာရွည္စြာ ေတာမ်ား ေခ်ာင္းမ်ားနွင့္အတူ စီးျမဲစီးဆင္းေနမည္ဟုလည္း သူယံုၾကည္ေနမိပါေတာ့သည္။
                                                                                                                           
                                                                                         အရွင္ဓမၼိက(ေလာင္းလံု)

 ဓမၼရတနာဓမၼမဂၢဇင္းတြင္ ေဖၚျပျပီးျဖစ္ပါသည္။   စာေရးသူရဲ႕ေတာင္တန္းသာသနာျပဳခရီး ေညာင္ေခ်ာင္း ရြာက အမွတ္တရတစ္ခုပါ..။

0 comments em “ေရႊလက္စြပ္ မခြ်တ္ပစ္္ပါေလႏွင္႔”

Post a Comment

 

ဘဝအလင္းေရာင္ Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger